حذف واژه غیرانتفاعی لازمه رشد موسسات غیردولتی است

حذف واژه غیرانتفاعی لازمه رشد موسسات غیردولتی است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر گفت: دلایل این طرح و تصمیم قبلا هم توضیح داده شده است، اگر بخواهیم موسسه ای را منحل کنیم از دو حالت خارج نیست یا یک موسسه می خواهد منحل شود و یا می خواهد رشد و ارتقا پیدا کند.
وی افزود: به هر حال این موسسات برپایه سرمایه گذاری بخش خصوصی رشد می کنند و اگر بخواهند منحل شوند، موسسات موجود ما که ضعیف هم هستند به راحتی زیر بار نمی روند چون اگر منحل شوند، اموال آن ها طبق آیین نامه باید در اختیار وزارت علوم قرار گیرد.
شریعتی نیاسر، به بیان دلایل دیگر موثر بودن طرح پرداخت و ادامه داد: اگر هم موسسه ای بخواهد توسعه پیدا کند، طرح باز هم موثر خواهد بود زیرا بخش خصوصی جایی سرمایه گذاری می کند که بداند سرمایه اش از بین نمی رود و سوددهی و رشد دارد و خود متولی کار خواهد بود و اگر بداند جایی سرمایه گذاری خواهد کرد که صاحب آن دیگری است، کاری انجام نمی دهد.
وی تصریح کرد: اما مسئله ای که مطرح می کنند این است که بخش غیردولتی که از تبصره ها و بندهایی استفاده می کند اگر منحل شود این بندها و تبصره ها چه می شود، که البته راه حل آن ساده است و می شود برای آن ضوابطی تهیه کرد، بنابراین قطعا پیشنهاد و توصیه ما این است که واژه غیرانتفاعی از عنوان موسسات غیردولتی حذف شود تا زمینه رشد آن ها فراهم شود.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم مسئله حذف واژه غیر انتفاعی را حدود دو سال پیش مطرح کرده و به سرانجام رسیدن آن برای این وزارتخانه اولویت دارد. این طرح یک بار هم به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت که اعتراض و انتقادهایی به آن وارد شد و مقرر شد بازنگری شود که بازنگری آن در وزارت علوم انجام گرفت و دوباره به شورا داده شده و هم اکنون منتظر تصویب آن هستیم.
فراهنگ**9187**1027

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *