سرفصل و محتوای آموزشی درس مهارت های زندگی دانشجویی تعیین می شود

به گزارش ایرنا، پیرو تصویب دو واحد درس آموزش مهارت‌های زندگی دانشجویی توسط شورای عالی برنامه ریزی درسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دفتر مشاوره و سلامت اقدام به جمع آوری نظرات متخصصان شاغل در مراکز مشاوره و اساتید این حوزه کرد، تا سرفصل‌های پیشنهادی این درس تنظیم و نهایی شود.
این دفتر در نظر دارد که این سرفصل‌ها را در قالب 17 جلسه آموزشی تنظیم کند، همچنین در این تنظیمات، مسائل و مشکلات جوانان و دانشجویان امروزی در کنار ملاحظات اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته خواهد شد.
در این اقدام، صرفا مهارت‌های دهگانه زندگی که مورد نظر سازمان جهانی بهداشت است، مد نظر نیست و به سایر ابعاد نیز پرداخته خواهد شد.

** تربیت اساتید معتقد به مبانی علوم انسانی اسلامی
جلسه ۲۳۸ کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه که به بحث و بررسی پیرامون عملکرد «شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی» اختصاص داشت، گزارشی از روند فعالیت‌های این شورا ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به تشکیل ۱۵ کارگروه برای ایجاد تحول و ارتقاء در رشته‌های دارای اولویت علوم انسانی که با حضور بیش از ۲۵۰ استاد در رشته‌های مختلف علوم انسانی فعالیت می‌کنند، ادغام کمیسیون‌های تخصصی وزارت علوم در این کارگروه‌ها به منظور هماهنگی بیشتر در این زمینه نیز مورد اشاره قرار گرفته است.
در ادامه جلسه اعضای کمیسیون نیز به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن می توان به نیاز به تعریف مفاهیم بنیادین و نظری در روش‌شناسی اسلامی‌شدن علوم انسانی، تکیه بر تربیت اساتید معتقد به مبانی علوم انسانی اسلامی، تقویت مطالعات میان رشته‌ای در علوم انسانی، ایجاد انگیزه برای ورود دانش‌آموزان مستعد به علوم انسانی از مقطع کارشناسی، تمرکز بر نظریه پردازی در علوم انسانی و تبیین سازوکارها موثر در ارتقای اساتید رشته‌های علوم انسانی به منظور تشویق این اساتید به نظریه‌پردازی اشاره کرد.
همچنین اعضا درخصوص تعیین دقیق اولویت‌های تولید علم در شاخه‌های مختلف علوم انسانی، کاربردی شدن پایان‌نامه‌های علوم انسانی در مقطع دکتری، هدایت پژوهش‌ها به سمت ترسیم راه حل برای مشکلات مبتلابه کشور، توجه ویژه و بیش از پیش به تعامل حوزه و دانشگاه و نیاز به درک مشترک از تحول در علوم انسانی نظراتی را ارائه کردند.
فراهنگ ** 9187 ** 1071

 

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *