وزارت علوم و مجمع جهانی شهر اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

وزارت علوم و مجمع جهانی شهر اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند
وزارت علوم و مجمع جهانی شهر اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، هدف از امضای این تفاهم نامه همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناورانه برای توسعه پایدار شهرهای اسلامی است و توسعه فعالیت های دانشی فناورانه و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و همسو سازی پژوهش ها و آموزش های دانشگاهی به سمت پاسخ گویی به نیازهای علمی مجمع جهانی شهر اسلامی، زمینه اصلی فعالیت طرفین در این تفاهم نامه است.
بر اساس این تفاهم نامه، مجمع جهانی شهر اسلامی نیازهای آموزشی و فناورانه خود را استخراج و در قالب پروژه تحقیقاتی یا پایان نامه در اختیار دانشگاهها و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم قرار می دهد و از توان علمی و فنی دانشگاه ها در تدوین اطلس جهانی شهرهای اسلامی، تدوین برنامه توسعه و احیای شهرهای پایدار و سازگار با محیط زیست و تدوین نقشه راه در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی استفاده می کند.
وزارت علوم نیز بر اساس این تفاهم نامه متعهد است که سیاست ها و تدابیر لازم را برای استفاده از ظرفیت دانشگاهها و مراکز پژوهشی در راستای پاسخ به نیازمندی های علمی مجمع جهانی شهر اسلامی فراهم کند و در خصوص دعوت از استادان برجسته داخلی و خارجی در راستای اهداف علمی با این مجمع همکاری کند.
همچنین اعطای بورس تحصیلی خارجی و فرصت های مطالعاتی بر اساس نیازمندی های مجمع جهانی شهر اسلامی در صورت تامین هزینه از سوی آن مجمع و همکاری در برگزاری همایش های علمی و دوره های آموزشی از دیگر تعهدات وزارت علوم در این تفاهم نامه سه ساله است.
نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی در راستای جایگاه و اهمیت توجه به معیارهای سکونت، مفهوم توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی و زیست در کتاب آسمانی دین مبین اسلام و ضرورت شناسایی و کاربردی کردن این مفاهیم در فرایند کالبدی توسعه شهری، در شهریورماه 1392 با حضور 27 کشور جهان در قزوین تشکیل شد و دبیرخانه دایمی این مجمع نیز در این شهر قرار دارد.

** آغاز ثبت نام ارشد پزشکی از اول بهمن
ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ گروه پزشکی از اول بهمن ماه آغاز می شود و تا ۱۱ بهمن ادامه دارد. برای اولین بار داوطلبان امکان انتخاب دو رشته متفاوت را در آزمون دارند.
ثبت نام آزمون، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می گیرد و داوطلبان می توانند از اول بهمن با مراجعه به سایت sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
داوطلبان ملزم هستند تمامی مدارک مورد نیاز را بر حسب مورد، بطور کامل و خوانا و صحیح ارسال کنند. در صورت ناقص، ناخوانا، نادرست بودن، مسئولیت عواقب بعدی به عهده داوطلب خواهد بود.
تمامی مدارک مورد نیاز مانند مدرک تحصیلی، مدرک نشان دهنده وضعیت طرح نیروی انسانی، مدرک نشان دهنده سابقه کار، مدرک نظام وظیفه و … متعاقباً پس از قبولی، توسط دانشگاه پذیرنده اخذ خواهد شد، تاکید می شود از اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات غیرمرتبط و غیر واقعی خودداری شود.
پس از پذیرش در آزمون در صورت هرگونه مغایرت با ضوابط اعلام شده، قبولی داوطلب ملغی شده و از ادامه تحصیل جلوگیری شده و طبق ضوابط با متخلف برخورد خواهد شد.
در این آزمون شرایطی فراهم شده که داوطلب می تواند باتوجه به مدرک کارشناسی و یا بالاتر در دو رشته امتحانی شرکت کند. درجدول مربوطه در دفترچه ثبت نام رشته های امتحانی در قالب چهار گروه مشخص شده است.
هر داوطلب می تواند فقط یک رشته یا مجموعه (از هر یک از چهار گروه و حداکثر دو رشته) یا دو مجموعه و یا یک مجموعه و یک رشته (از دو گروه متفاوت) را ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کند. داوطلب نمی تواند از یک گروه دو رشته را انتخاب کند.
برخی از رشته ها که دارای آزمون های یکسانی هستند، در آزمون سال ۹۴ تجمیع و به صورت یک مجموعه امتحانی درآمده اند که فقط یک دفترچه سؤال برای این مجموعه صادر شد.
هزینه ثبت نام برای هر گروه امتحانی مبلغ ۳۰۰ هزار ریال (۳۰ هزار تومان) است؛ داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و ورود به پیوند الکترونیکی آزمونهای مرکز سنجش آموزش پزشکی هزینه ثبت نام را به صورت الکترونیکی پرداخت کند.
آزمون ۷۶ رشته ها در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد برگزار می شود.
آزمون در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۵ در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

** چهارمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن برگزار می شود
مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن ر روز پنجشنبه ۲۴ دیماه برگزار می شود.
بر اساس اعلام مجمع بسیج دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف، مراسم چهارمین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید مصطفی احمدی روشن در کنار مزار آن شهید برگزار می شود.
در این مراسم که پنجشنبه ۲۴ دی ماه و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در امامزاده علی اکبر چیذر برگزار خواهد شد، استاد علی اکبر رائفی پور به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
قرائت زیارت عاشورا و مدیحه سرایی نیز از بخش های دیگر مراسم خواهد بود.

** دانشجویان نیمسال دوم تحصیلی پرسشنامه دینداری پر می کنند
دانشجویان نیمسال دوم سال تحصیلی که مشمول طرح پایش سلامت می شوند باید پرسشنامه دینداری را نیز تکمیل کنند.
مراکز مشاوره دانشجویی آن دسته از دانشگاه هایی که برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری دانشجو می پذیرند و کارنامه سلامت را اجرا می کنند، ملزم شدند همزمان با این کارنامه پرسشنامه دینداری را نیز تکمیل کنند. این پرسشنامه به دانشجویان ارائه و از آنها خواسته می شود به سئوالات آن پاسخ دهند.
براساس مصوبات نشست مراکز مشاوره هزینه تکمیل کارنامه سلامت دانشجویان نیمسال دوم همچون دانشجویان نیمسال اول در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.
طرح کارنامه سلامت روان و جسم دانشجویان ورودی جدید نیم سال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اجرا شد.
این طرح با هدف بررسی سطح سلامت روان و جسم دانشجویان ورودی جدید، برنامه ریزی برای ارتقای سلامت آن ها و پیگیری دانشجویان در معرض خطر چند سالی است که توسط مرکز مشاوره دانشجویی انجام می شود.

منبع مطلب : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *