به منظور بهره‌گیری از ظرفیت و توان دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش شیوه‌نامه دستیار آموزشی- پژوهشی دانشگاه یزد تدوین و به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فاضل مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد گفت: دستیار آموزشی-پژوهشی به دانشجویان دکتری اطلاق می‌شود که با هماهنگی و تأیید استاد راهنما در یک یا چند مورد از فعالیت‌های مشخص شده با دانشگاه همکاری کرده و در قبال آن از امتیازات مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: برای جلوگیری از پراکندگی و مشخص شدن روش کار این شیوه‌ نامه تدوین شده است.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: براساس این شیوه ‌نامه دستیار آموزشی- پژوهشی باید خود دانشجوی دکترا باشد؛ به استثنای موارد خاص که آن رشته مقطع دکترا نداشته باشد.

فاضل افزود: این دانشجو زیر نظر استاد (منظور استاد راهنمای رساله دانشجو) به انجام فعالیت‌هایی از جمله همکاری در ارائه دروس و آزمایشگاه‌ها، برگزاری کلاس حل تمرین و رفع اشکال، برگزاری کلاس‌های آمادگی المپیاد، ایجاد آمادگی برای دانشجویان برای شرکت در مسابقات علمی، برگزاری دوره‌های کمک‌آموزشی، همکاری در امور پژوهشی و غیره می‌پردازد.

به گفته وی حق‌الزحمه این دستیار تا سقف پنج میلیون ریال است که از محل پژوهانه استاد و در قالب قرارداد به وی پرداخت می‌شود.