رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تایید خبری مبنی بر تخلف برخی از دانشگاه‌ها در روند پذیرش دانشجویان دکتری اظهار کرد:سازمان سنجش آموزش کشور به صورت جدی با دانشگاه‌های متخلف برخورد خواهد کرد.
دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا،با اشاره به بازه زمانی ابلاغ شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها برای اخذ تعهد از داوطلبان،افزود:دانشگاه‌ها موظف شده‌اند در بازه زمانی ۲ تا ۱۱ مردادماه به صورت هماهنگ نسبت به اخذ تعهد از داوطلبان اقدام نمایند اما گزارش هایی به سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر اینکه برخی از دانشگاه ها زودتر از موعد مقرر اقدام به اخذ تعهد می‌کنند ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه اخذ تعهد از داوطلبان زودتر از موعد تعیین شده تخلف محسوب می شود،گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کتبی با دانشگاه‌های متخلف برخورد می‌کند و چنانچه دانشگاه‌ها تغییری در روند تعهد گرفتن از متقاضیان خود ایجاد نکنند،با آن‌ها برخورد جدی تری صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش،برخی از داوطلبان در تماس با ایسنا،از ناهماهنگ بودن برخی از دانشگاه ها در اخذ تعهد از پذیرفته شدگان دوره دکتری که باعث سردرگمی این داوطلبان شده است،انتقاد کردند.

براساس تغییرات قانون نحوه پذیرش دانشجوی دکتری، اخذ تعهد کتبی برای زمانی است که دانشجو در چندین دانشگاه قبول شده باشد و تعهد بدهد که در یک دانشگاه ادامه تحصیل دهد و طبق بخشنامه‌ای که در اردیبهشت ماه سال ۹۵ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه ها ابلاغ شده، دانشگاه ها تنها در بازه زمانی ۲ تا ۱۱ مرداد می توانند از داوطلبان قابل پذیرش در دانشگاه ها تعهد اخذ کنند.