برخی از دانشگاه ها در روند پذیرش دانشجویان دکتری تخلف کرده اند

برخی از دانشگاه ها در روند پذیرش دانشجویان دکتری تخلف کرده اند

ابراهیم خدایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی کنکوری ارشد دکترابه نقل از ایرنا اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور با دانشگاه‌های متخلف در این زمینه به صورت جدی برخورد خواهد کرد.
وی گفت: بر اساس دستور العمل ابلاغ شده تمامی دانشگاه‌ها موظف شده‌اند در بازه زمانی 2 تا 11 مردادماه به صورت هماهنگ نسبت به اخذ تعهد از داوطلبان اقدام کنند؛ اما گزارش هایی به سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر اینکه برخی از دانشگاه ها زودتر از موعد مقرر اقدام به اخذ تعهد می‌کنند؛ ارسال شده است.
رییس سازمان سنجش آموزش خاطرنشان کرد: اخذ تعهد از داوطلبان زودتر از موعد تعیین شده تخلف محسوب می شود.
خدایی ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کتبی با دانشگاه‌های متخلف برخورد می‌کند و چنانچه دانشگاه‌ها تغییری در روند تعهد گرفتن از متقاضیان خود ایجاد نکنند، با آن‌ها برخورد جدی تری صورت خواهد گرفت.
براساس تغییرات قانون نحوه پذیرش دانشجوی دکتری، اخذ تعهد کتبی برای زمانی است که دانشجو در چندین دانشگاه قبول شده باشد و تعهد بدهد که در یک دانشگاه ادامه تحصیل دهد و بر اساس بخشنامه‌ای که در اردیبهشت ماه سال 95 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه ها ابلاغ شده، دانشگاه ها تنها در بازه زمانی 2 تا 11 مرداد می توانند از داوطلبان قابل پذیرش در دانشگاه ها تعهد اخذ کنند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *