معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به تخلف برخی از دانشگاه ها در اخذ تعهد زودهنگام از دانشجویان دکترا گفت: این مسئله خلاف محسوب شده و با آن برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش کنکوری ارشد ددکترا به نقل از خبرنگار مهر، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه پژوهشکار در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تخلف برخی از دانشگاه ها در اخذ تعهد از دانشجویان دکترا، گفت: دانشگاه ها باید در بازه زمانی که اعلام شده بود تعهد را از دانشجویان اخذ می کردند و غیر از این خلاف محسوب می شود و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: این دانشگاه ها موظف هستند طبق شیوه نامه ای که سازمان سنجش آموزش کشور به آنها ابلاغ کرده است، عمل کنند تا دانشجویان بتوانند با فراغ باز در خصوص اینکه به کدام دانشگاه مراجعه کرده تصمیم گیری کنند و تعهد دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: در هر حال تلاش ما این است که با دانشگاه هایی که اینگونه عمل کردند گفتگو کرده و به آنها متذکر شویم که تعهدات زودهنگام از دانشجویان اخذ نکنند تا دانشجویان بتوانند خارج از فضای جاری و با آرامش تصمیم گیری کنند.