محسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص پذیرش دکتری بدون آزمون گفت: در دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرش بدون آزمون فقط مخصوص دانشجویان استعداد درخشان است که از مقطع کارشناسی به ارشد و کارشناسی ارشد به دکتری جذب صورت می گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت های خود در این زمینه بهره برده البته آمار جذب دانشجویان استعداد درخشان در حال بارگذاری بر روی سیستم است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران درباره تعداد نفرات جذب شده از این طریق اظهار داشت: دانشگاه های برتر کشور اجازه دارند ۲۰ درصد ظرفیت خود را از استعدادهای درخشان پذیرش کنند که ۱۰ درصد آن باید از دانشجویان سایر دانشگاه ها باشد.

کلانتر افزود: در سال گذشته ۱۸۹ نفر از استعدادهای درخشان را جذب کردیم که تعداد قابل توجهی است.

وی درباره بورس خارج دکتری در دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: اخیراً تقاضا برای این موضوع بسیار کم شده اما این دانشگاه برای دانشجویان پسا دکتری بسیار فعالانه عمل کرده است.

کلانتر با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت برای دوره فرصت‌های مطالعاتی هم بسیار فعال است، ادامه داد: سال گذشته ۵۰ نفر برای دوره های ۹ ماهه به سایر کشورها فرستاده شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران یادآور شد: رشته هایی مانند فناوری های نوین از جمله رشته های میان رشته ای موجود در این دانشگاه است، اما به دنبال گسترش و ایجاد رشته های جدید در زمینه های مختلف علوم فنی و مهندسی هم هستیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان