یک مقام مسئول از راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد” آموزش‌های شهروندی”در استان سمنان خبر داد و گفت: این رشته جدید در دفترچه آزمون امسال این رشته اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران کنکوری ارشد دکترا به نقل از (ایسنا)، منطقه سمنان، محمدرضا میرزایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای در استان اظهار کرد: هر کدام از مسئولین با توجه به اختیارات و توانمندی که دارند و با توجه به ظرفیت‌های استان، همه تلاش‌شان را برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به مصوبه جلسه قبل کارگروه تخصص اقتصاد مقاومتی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا گزارش مربوط به ‌برش استانی از برنامه‌ها و تکالیف و دستورالعمل‌های ستاد اقتصاد مقاومتی کشور را سریع‌تر ارسال و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند.

میرزایی افزود: دستگاه‌هایی که تکالیف مشترک یا مرتبط دارند نیز باید با انجام مشورت و تشریک مساعی، در انجام دستورالعمل‌ها و برش استانی فعالیت‌‌‌های مرتبط، همکاری و تعامل داشته باشند.

همچنین امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز ضمن تاکید بر تفکیک سرفصل‌های طرح شده در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی با کارگروه‌های دیگر افزود: در این کارگروه با طرح تخصصی مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌بایست بستر اقدامات ارزشمند در کارگروه‌های زیربنایی و اقتصادی فراهم گردد.

وی از طراحی ۲۰ عنوان دوره آموزشی در راستای امور اجتماعی و فرهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی در این زمینه خبر داد و گفت: علاوه بر این برنامه‌ریزی خوبی برای ظرفیت‌شناسی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی در بستر GIS در این استان صورت گرفته است.

بینایی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، رشته آموزش‌های شهروندی در مقطع کارشناسی ارشد پیش‌بینی شده و در دفترچه آزمون امسال این رشته اضافه خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: با همکاری صدا و سیمای مرکز سمنان و شرکت‌های آب و برق و گاز استان، جشن امید و نشاط با رویکرد اصلاح الگوی مصرف برگزار می شود.