معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در حال ظرفیت سازی هستیم تا دانش آموختگان دکتری پژوهش محور بتوانند بعنوان هیات علمی جذب مراکز تحقیقاتی شوند.
رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رشته پژوهش محور موضوعی است که در دنیا جا افتاده و در کشوری مانند آمریکا اکثر PHDها، از نوع پژوهش محوری است.

وی افزود: چندی قبل تحت عنوان اولین دوره، حدود ۷۰ نفر از افرادی که در این رشته تحصیل می کردند، فارغ‌التحصیل شدند که امیدواریم با فعالیت در مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان قدیمی یا تازه تاسیس بتوانند بر اساس علم و تکنولوژی نقش موثر و متعالی را داشته باشند.

ملک زاده با اشاره به حمایت از این افراد اظهار داشت: در حال تدارک ظرفیت‌هایی برای این افراد هستیم تا بتوانند بعنوان اعضای هیات علمی در مراکز تحقیقاتی مشغول به فعالیت شوند.

وی ادامه داد: همچنین تمام دانشجویان این رشته برای پایان‌نامه‌هایشان از جانب دانشگاه خود، وزارت بهداشت و صندوق حمایت از پژوهشگران مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره نحوه پذیرش در این رشته بیان کرد: طبق قانون مصوب مجلس، داوطلبان ابتدا در یک آزمون ورودی و مصاحبه شرکت می کنند و براساس نمره امتحان ورودی و  مصاحبه آنها گزینش برای دانشگاه‌ها صورت می گیرد.