ترافیک هیات های علمی معتبر جهانی برای حضور در ایران از ثمرات برجام است

ترافیک هیات های علمی معتبر جهانی برای حضور در ایران از ثمرات برجام است

سیداحمدرضا معتمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا در مورد تاثیرات برجام افزود: به طور حتم برجام در تمامی زمینه های کشور تاثیرگذار بوده اما میزان آن متفاوت است.
وی ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاه های کشور حتی در دوران تحریم نیز در پذیرش مقالات علمی مراکز معتبر جهانی با مشکلی مواجه نبودند و پذیرفته می شدند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اما دانشگاه های کشور در مراودات بین المللی و انعقاد تفاهم نامه ها و عقد قراردادها با سایر دانشگاه های جهان مشکل داشتند.
وی گفت: پس از برجام افزایش تفاهم نامه ها و قراردادهای مشترک با سایر کشورهای جهان را داریم و هر ماه شاهد حضور هیات های مختلف خارجی از دانشگاه های کشور و نیز حضور مدیران و هیات های علمی ایرانی در مراکز علمی جهانی هستیم.
معتمدی تصریح کرد: این در حالی است که پیشتر این مراکز علمی متاثر از تحریم های ناعادلانه هیچگونه اقبالی برای همکاری های علمی با ایران نداشتند.
وی گفت: اکنون موسساتی در دنیا هستند که به دانشگاه ها کمک های مالی، فنی و علمی می کنند و دوران پسابرجام فرصت مغتنمی است که ما نیز با این موسسات همکاری کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: هر چند که بخش علمی به اندازه بخش اقتصادی در دوران تحریم ها آسیب ندید، اما این یک واقعیت است که رونق علمی در دوران پسابرجام افزایش یافته است.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *