نشر فرهنگ قرآنی نشاط علمی دانشجویان را تضمین می کند

نشر فرهنگ قرآنی نشاط علمی دانشجویان را تضمین می کند

به گزارش کنکوری ارشد دکترا، «کریم نجفی برزگر» عصر یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با حضور 700 هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیات علمی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی از ظرفیت بالایی برای آموزش های قرآنی برخوردار است.
وی که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت سخن می گفت، افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از ظرفیت بالایی برای تامین نیازهای دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برخوردار است و امضای این تفاهمنامه در همین راستا صورت گرفت.
نجفی برزگر با اشاره به برگزاری بیست و یکمین همایش ملی قرآن در اصفهان از سوی این دانشگاه گفت: فعالیت های قرآنی در دانشگاه پیام نور سال هاست که ادامه دارد و معتقدیم دانشجویان باید از ظاهر قرآن عبور کرده تا با مفاهیم و تدبر در کتاب الهی دسترسی پیدا کنند.
وی با اشاره به سخنان روز گذشته (شنبه) رهبر معظم انقلاب با دانشگاهیان گفت: یکی از موضوع های مهم در دانشگاه ها فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی است و مهمترین کار دانشگاه ها توجه به این فرهنگ است.
وی تاکید کرد: وظیفه ما ترویج اندیشه و فکر قرآنی در بخش دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاهی است.
حجت الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به بخش هایی از تفاهمنامه امضای شده گفت: کار اصلی ما با دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش های قرآنی از امروز آغاز شد و شعار امسال این معاونت نهضت فهم قرآن است و تفاهمنامه امضا شده نیز بر همین اساس خواهد بود.
رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن امضای این تفاهمنامه را منشاء خیر برای همکاری های علمی، پژوهشی و تبلیغی – ترویجی در دانشگاه پیام نور دانست و گفت: جامعه ما نیازمند فهم قرآن است و دانشجویان می توانند در نشر فرهنگ قرآن در جامعه موثر باشند.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از 24 خرداد ماه تا هشتم تیر ماه از ساعت 18 تا 23 و 30 دقیقه میزبان روزه داران و مشتاقان کتاب الهی است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *