فضای باز سیاسی در دانشگاه ها سبب پختگی آینده سازان کشور می شود

محمدعلی برخورداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه کنکوری ارشد دکترا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نبود مانع برای وجود گرایش های مختلف سیاسی در دانشگاه ها اظهار کرد: حضرت آیت الله خامنه ای چندین مرتبه این رهنمودها را طی سال های گذشته نیز داشته اند.

وی گفت: در جلسه ای که رهبر معظم انقلاب با جمعی از اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی داشتند؛ بصیرت سیاسی و سیاست در دانشگاه ها را از الزامات دستیابی به ایرانی با آینده مطلوب عنوان کرده و فرمود: ‘من همواره بر کار سیاسی در دانشگاه ها تأکید داشته ام و حتی سالها پیش گفتم، خدا لعنت کند کسانی را که بساط فکر و کار سیاسی را در دانشگاه ها جمع کردند».
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: دانشجویان اغلب جوان کشورمان، دارای تفکرات و احساسات خاص مرتبط به سن و سال خود هستند و بر همین اساس در گفتار و نوشتارشان تیز و تندی دیده می شود.
وی ادامه داد: در این گونه مواقع فشارهایی نیز به مدیریت مراکز علمی می آید که همین امر سبب می شود این رفتارها به مذاق برخی افراد عافیت طلب خوش نیاید.
برخورداری یادآور شد: دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران به طور مرتب جلسات منظم دارند و نشریه چاپ می کنند و ما سعی می کنیم در این بین فقط مسیر صحیح و درست را به آنان یادآوری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید اجازه داد تا حرف های دانشجویان زده و شنیده شود، چرا که در اینصورت کشور رو به اصلاح و توسعه گام بر می دارد.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار کرد: کشمکش های سیاسی سبب آموزش آنان و پخته شدنشان برای ایفای نقش در ساختن ایرانی آباد در آینده خواهد شد.
وی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، باید فضا را باز کنیم تا صحبت ها گفته شود هر چند که آموزش و هدایت نیز در این راستا مهم و موثر است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *