معاون اجرایی عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: زائرانی که نامشان به عنوان زائر اصلی و ذخیره اعلام نشده می توانند با ثبت نام مجدد در سامانه پایان سال ۹۵ به عتبات اعزام شوند.

محمد زارع در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: زائران ذخیره و اصلی برای نهایی کردن ثبت نام تا ۵ تیرماه فرصت دارند. تمام زائران ذخیره می بایست مراحل ثبت نام نهایی و تکمیل مدارک را همچون زائران اصلی انجام دهند.

وی ادامه داد: تعدادی از پذیرفته شدگان دانشگاهی باتوجه به شرایط تحصیلی و مالی نمی توانند به عتبات اعزام شوند، بنابراین احتمال اعزام زائران ذخیره هم وجود دارد و این امید را به زائران ذخیره می دهیم که تعداد قابل توجهی که شرایطشان مهیا باشد و مدارک را کامل تحویل دهند در صورت انصراف زائران اصلی به عتبات اعزام شوند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در صورتی که امکان اعزام در آن تاریخ نباشد، سعی می شود در کاروان های دیگر اعزام شوند. همچنین در تفاهم نامه ای با بانک ملت انجام شده قرار است زائران بتوانند از وام استفاده کنند. جمعا در دوره پانزدهم ۱۳ هزار نفر به عتبات اعزام می شوند.

زارع ادامه داد: زائرانی که نامشان در قرعه کشی به عنوان زائر اصلی و ذخیره اعلام نشده می توانند با ثبت نام مجدد در سامانه پایان سال ۹۵ به عتبات اعزام شوند که در ماه های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص وام عتبات نیز گفت: برای گرفتن وام باید دستورالعمل از بانک به شعب ارسال شود که خبر آن متعاقبا از سایت لبیک اطلاع رسانی می شود. بنابراین زائرین تا قبل از ابلاغ دستورالعمل از مراجعه به شعب خودداری کنند.