تاکید وزیر علوم بر استفاده از کمک های خیّرین برای تجهیز آزمایشگاه

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمد فرهادی در جمع خیّرین آموزش عالی دانشگاه های سراسر کشور اظهار کرد: حوزه فعالیت و کمک های خیّرین آموزش عالی فقط سرمایه گذاری مالی نیست بلکه تمام ابعاد آموزش عالی، ظرفیت حضور خیّر را دارد.
وی گفت: ارائه خدمات مختلف به دانشجویان و استادان، مهارت آموزی به دانشجویان و فراهم کردن زمینه کارورزی آنان در صنایع و مشاغل و هر اقدامی که به آموزش و پژوهش در دانشگاه ها کمک کند، نیازمند حضور افراد خیّر است.
وزیر علوم با تاکید بر برگزاری مستمر نشست مشترک مسئولان آموزش عالی با خیّرین این حوزه برای تشریک مساعی، هم‌افزایی و اطلاع از دیدگاه های آنان گفت: وزارت علوم زمینه های قانونی و تشویقی لازم برای تسهیل مشارکت خیّرین در آموزش عالی را انجام داده و برای انجام اقدامات بیشتر در این حوزه آمادگی دارد.
وی ضمن اشاره به نقش جدی و موثر خیّرین آموزش عالی در توسعه دانشگاهها گفت: کمیته های خیّرین آموزش عالی، دانشگاهیان و اقشار مردم باید در راستای جذب هرچه بیشتر خیّرین به حوزه آموزش عالی تلاش کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست، خیّرین آموزش عالی نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند که ‘توجه بیشتر به افکار، ایده ها و تجربیات خیّرین در دانشگاه ها’،’ فراهم کردن زمینه های فعالیت در حوزه های غیر مالی برای افراد خیّر’، ‘ پایبندی به حفظ و رعایت شرایط فقهی و شرعی اموال و اماکن وقف شده در آموزش عالی’ از محورهای مهم آن بود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *