دانشگاه علمی کاربردی در زمان ابلاغ حکم ریاستم بلاتکلیف بود

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمد اخباری روز یکشنبه در مراسم تودیع رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و معارفه سرپرست این دانشگاه افزود: این مرکز علمی یک دانشگاه نسل سومی است و نخستین دانشگاه تقاضا محور در کشور به شمار می رود.
وی گفت: وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی تجاری سازی علم و کمک به توسعه کشور با تقویت نیروهای ماهر و حرفه ای است.
رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اکنون حدود 470 هزار نفر دانشجو در 1700 مرکز کشور با حدود 42 هزار مدرس در 800 رشته مدون مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی های دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که رشته های تحصیلی آن بر مبنای آنالیز شغلی کشور تدوین شده و متفاوت با سایر دانشگاه های کشور است.
اخباری یادآور شد: هنگامی که حدود 18 ماه قبل مسئولیت این مرکز علمی را تحویل گرفتم، دانشگاه جامع علمی کاربردی دو سال بود که به سبب مسائلی همچون شائبه های ادغام با دانشگاه فنی و حرفه ای و برکناری مدیریتی در بلاتکلیفی به سر می برد.
وی تصریح کرد: وزیر علوم به بنده چهار ماموریت محول کردند که در حکم سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز مجدا تکرار شده است.
رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تلاش کردم طی این مدت سه ماموریت اصلی را در دستور کار قرار دهم که از جمله آنها ساماندهی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی بود.
وی افزود: دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی مراکز هزارگانه ای با سطوح کیفیتی مختلفی داشت و سعی کردیم در وهله نخست مبحث رتبه بندی و شاخص گذاری را دستور کار قرار دهیم.
اخباری ادامه داد: خوشبختانه اکنون امر رتبه بندی و شاخص گذاری مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی به اتمام رسیده و در 256 شاخص تمامی مراکز این دانشگاه راستی آزمایی و سطوح آنان مشخص شده است.
وی افزود: ساماندهی مدرسان از جمله دیگر اقداماتم طی این مدت بود، بگونه ای که در ابتدای ورودم به این مرکز علمی حدود 68 هزار مدرس در سامانه این دانشگاه وجود داشت که طی این مدت 18 هزار کد را غیرفعال کردیم و اکنون این رقم به 42 هزار مدرس رسیده است.
رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: بازنگری در سرفصل های دروس آموزشی از دیگر سیاست های اصلی بنده طی این مدت بود زیرا معتقدم رشته های تحصیلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی باید بر اساس نیازهای بازار کار باشند.
وی تاکید کرد: همچنین برای نخستین بار طی 23 سال گذشته، سند راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی را تنظیم کردیم.
اخباری با تاکید بر اهتمام دانشگاه جامع علمی کاربردی برای جذب نخبگان گفت: اکنون 2 تا 3 درصد مدرسان این مرکز علمی از بین خبرگان انتخاب می شوند.
رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در امر دیپلماسی علمی نیز طی 18 ماه گذشته سعی کردیم با کشورهای همسایه تعاملات جدی علمی داشته باشیم و بر همین اساس نیز با کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستان قراردادها و تفاهمنامه های همکاری منعقد شد.
بر اساس این گزارش در این مراسم محمد روشن معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات محمد اخباری قدردانی کرد.
وزیر علوم نیز در نامه جداگانه ای از خدمات محمد اخباری رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی در طول تصدی این سمت تشکر کرد.
در بخشی از متن نامه محمد فرهادی خطاب به اخباری آمده است: بی گمان خدمتگزاری به جامعه دانشگاهی کشور و سکانداری مدیریت آموزش عالی در عالی ترین سطوح، توفیق بزرگی همراه با اجر اخروی است، امید است جامعه دانشگاهی و فرهیختگان، از تجارب ارزنده جنابعالی در مسئولیت های مختلف بهره مند گردند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته(شنبه) در حکمی محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع این وزارت را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی منصوب کرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *