سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی دو شغله نیست

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمد روشن روز یکشنبه در مراسم تودیع رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و معارفه سرپرست این دانشگاه افزود: دکتر محمد اخباری رئیس سابق این دانشگاه از 10 دی سال 93 در این مرکز علمی مشغول به کار شد و خدمات قابل توجهی نیز داشته است.
وی گفت: بنده از جانب وزیر علوم به آقای اخباری خسته نباشید می گویم و دوام توفقیات وی را در سایر سنگرهای نظام از خداوند منان خواستارم.
روشن با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اساسنامه این دانشگاه در حالی طی سال 1375 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که تاکنون نیز بندهای اول تا سوم آن مورد تاکید مسئولان است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم ادامه داد: همین بندها در حکم جدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: اینکه این نظام آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تافته ای جدا بافته از سایر نظام های آموزشی است، مطلبی صحیح است و باید در همان مسیر مورد نیازی که بوده گام بر دارد.
روشن گفت: طرح آمایش آموزش عالی ترازوی وزارت علوم بوده و بر اساس اسناد بالادستی دغدغه جدی مسئولان نظام آموزش عالی کشور به شمار می رود و بر همین اساس باید دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مسیر نقش محوری داشته باشد.
وی گفت: طراز یا میزان عمل مدیران و مسئولان نظام آموزش عالی نیز بر اساس اقدام به این اسناد و اهداف است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم افزود: خوشبختانه رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی سند راهبردی مناسب و مطلوبی را تنظیم کرده که اقدامی ارزشمند به شمار می رود.
وی ادامه داد: داشتن صلاحیت مدیریتی و ایجاد فضای امن برای اساتید و دانشجویان از رسالت های وزارت علوم است.
روشن یادآور شد: امیدوارم سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی که در گذشته نیز همیشه خوش درخشیده اند در این مرکز علمی نیز برگ زرین دیگری را به کارنامه فعالیت های خود بیافزایند.
وی خاطرنشان کرد: امید به سبب حسن نیت، تقوا، وجدان پاکش، ذوالیمین وزارت علوم است و گاهی وی در دو یا سه جبهه حاضر بوده و فعالیت می کند.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم با بیان اینکه باید طرح آمایش آموزش عالی به صورت جدی دنبال شود، گفت: ملاک سنجش مدیران در آموزش عالی توجه به اساسنامه دانشگاه ها، برنامه راهبردی دانشگاه ها، سند آمایش آموزش عالی و اسناد بالادستی است.
وی گفت: یکی از رسالت مدیران بالا دستی این است که افراد را بر اساس توانمندی و جایگاه آنها برای مسئولیت های مختلف انتخاب کنند زیرا این امر در راستای عدل قرار دارد.
بر اساس این گزارش، همچنین معاون حقوقی وزارت علوم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برای اداره هر کاری اقتضائاتی وجود دارد و متناسب با وضعیتی که وجود دارد، ممکن است تغییراتی ایجاد شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون، اعضای هیات علمی می‌توانند شغل دیگری داشته باشند و دکتر امید نیز شغل معاونت اداری مالی وزارت علوم را بر عهده دارد و به عنوان سرپرست در دانشگاه علمی کاربردی فعالیت خواهد کرد.
روشن یادآور شد: طبق آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سرپرست به مدت سه ماه می‌تواند فعالیت کند و بعد از آن زمان تا شش ماه دیگر نیز فعالیت فرد به عنوان سرپرست بلامانع خواهد بود.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم افزود: هیچ مشکلی با دکتر اخباری نداشتیم، اما اقتضائاتی وجود داشت که این تغییرات ایجاد شد.
وی تاکید کرد: هیچ فردی تضمین نکرده که من نیز تا سالیان سال در پست خود باقی بمانم و تا زمانی که مسئولم فکر کند، مفید هستم، طبیعی است که در مسئولیت‌ خود باقی خواهم ماند.
وی ادامه داد: مسئولیت مانند دوی امدادی است و افراد تا مسیری فعالیت می‌کنند و پس از آن باید مسئولیت را به فرد دیگری بدهند.
روشن درمورد اینکه رئیس دانشگاه علمی کاربردی از تغییر و تحولات ریاست این دانشگاه بی‌اطلاع بوده است نیز گفت: احتمالا دفتر ما کم‌کاری کرده، اما وزیر علوم قبلا نیز نظرشان به تغییر بوده و رئیس سابق این دانشگاه نیز از این نظر مطلع بوده است.
روشن در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری تصریح کرد: اینکه دکتر امید وزارتخانه را ترک کند و یا در وزارتخانه بماند، برعهده وزیر است و من وزیر نیستم که در این زمینه نظر بدهم.
بر پایه این گزارش، در این مراسم محمد روشن معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات محمد اخباری رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی قدردانی کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته(شنبه) در حکمی محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع این وزارت را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی منصوب کرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *