دانشگاه شیراز

رییس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز از راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی «مادر» خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای منزلت مادران و نقش مهم و سازنده مادران در جامعه است.
جعفر مهراد رییس هیات مدیره بنیاد مادر اظهار کرد: این تفاهم‌نامه حاوی همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های منزلت مادران،‌ نقش مهم و سازنده مادران در جامعه، شناسایی آسیب‌ها در ابعاد گوناگون در این حوزه و تلاش برای مطالعه در حوزه نقش جامعه در قبال مادران از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و حقوقی است.

به گفته وی، بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه شیراز متعهد شد تا نسبت به اجرای طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری سمینارهای ملی و بین‌المللی، برگزاری نشست‌هایی با حضور متخصصان و صاحبنظران، واگذاری پایان‌نامه به دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری و پذیرش دانشجویان بورسیه شده از سوی این بنیاد اقدام کند.

مهراد خاطرنشان کرد: بنیاد مادر نیز در این تفاهم‌نامه متعهد شده است تا از طرح‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه‌های دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد حمایت کند.

وی از حمایت این بنیاد برای ادامه تحصیل مادران واجد شرایط خبر داد و اظهار کرد: این بنیاد همچنین از اعطای بورس تحصیلی به مادران واجد شرایط در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری برابر با آیین‌نامه‌ها و مقررات دانشگاه شیراز حمایت خواهد کرد.

رییس هیات مدیره بنیاد مادر خاطرنشان کرد: بر این اساس از پایان‌نامه‌های دوره دکتری هر کدام به ارزش ۷۰ میلیون ریال و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد ۴۰ میلیون ریال حمایت خواهد شد.

وی یادآور شد: سقف حمایت از هر طرح تحقیقاتی نیز ۳۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مهراد اضافه کرد: هزینه بورس تحصیلی برابر آیین‌نامه‌های دانشگاه شیراز، از سوی بنیاد و طی عقد قرارداد جداگانه‌ای پرداخت خواهد شد.

منبع:ایسنا