مدرسه تابستانی اقتصاد سیاسی مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار ، شهریورماه امسال با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های ایران و آلمان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.
به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، دکتر سجاد فرجی دیزجی، عضو هیأت علمی گروه توسعه و برنامه‌ریزی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و از همکاران اصلی این پروژه، هدف از برگزاری این مدرسه تابستانی را در راستای افزایش سطح همکاری‌های علمی و بین‌المللی با دانشگاه‌های خارج کشور دانست و گفت: در ادامه گشایش تعاملات بین‌المللی، سازمان تبادلات علمی آلمان (DAAD) برای همکاری دانشگاه‌های دو کشور فراخوان داد. طرح مشترک ارائه شده توسط دانشگاه‌های تربیت مدرس، تهران، فردوسی مشهد و دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان مورد تصویب این سازمان قرار گرفت و دانشگاه تربیت مدرس به دلیل فضا و ویژگی‌های مطلوبی که از آن برخوردار بود، برای میزبانی انتخاب شد.

وی در تشریح برنامه‌های این مدرسه اظهار کرد: ۱۲ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به همراه ۴ عضو هیأت علمی از دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان به ایران سفر می‌کنند و ما در هفته اول به عنوان میزبان پنل‌های تخصصی علمی، جلسات سخنرانی، بحث و گفتگو، تبادل علمی و پرسش و پاسخ را با حضور اساتید دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس و فیلیپس ماربورگ و دانشجویان ایرانی و خارجی برگزار می‌کنیم و در هفته دوم برنامه‌های بازدید از برخی سازمان های مرتبط با مباحث سیاست‌های اقتصادی و انرژی نظیر مرکز آمار، بانک مرکزی، سازمان محیط زیست و … را با هدف آشنایی با مسؤولین و سازمان های اجرایی برنامه ریزی کرده‌ایم. در نهایت بازدید از شهرهای اصفهان و ابیانه برای شناخت بیشتر فرهنگ و تاریخ ایران در برنامه مدرسه تابستانی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، دانشگاه ماربورگ (Philipps-Universität Marburg) با نام کامل فیلیپس اونیورسیتِت ماربورگ (Philipps-Universität Marburg) در سال ۱۵۲۷ توسط فیلیپس یکم هسه به عنوان دانشگاه پروتستان در ماربورگ تأسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود و تعداد دانشجویان آن ۲۵ هزار نفر است.