دانشجویی مازندرانی دانشگاه تهران موفق به کسب رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد بهداشت حرفه‌ای شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فارغ‌التحصیلان کارشناسی این روزها دل تو دلشان نیست، برخی‌ها موفق به کسب نرم قبولی و پذیرش در دانشگاه مورد نظر و تعدادی هم از اینکه در دانشگاه دلخواه و رشته‌‎ای اصلی موفق به کسب نمره برتر نشدند چندان رضایت ندارند و دل به آینده بستند.

در این بین کسانی هستند که خوش درخشیدند، تلاش و کوشش آنها نتیجه داد و موفق شدند برترین نمرات را در کنکور کارشناسی ارشد کسب کنند.

شیرین‌ترین بخش ماجرا اینکه دانشجویی که موفق به کسب رتبه‌برتر در رشته بهداشت حرفه‌ای دانشگاه تهران شد، اهل روستایی است که ۱۴۰ کیلومتر از مرکز استان مازندران شهرستان ساری فاصله دارد.

سید حجت موسوی اهل روستای پشرت منطقه چهاردانگه ساری، فارغ‌التحصیل بهداشت حرفه‌ای دانشگاه تهران موفق شد در امتحانات مهندسی کارشناسی ارشد رشته بهداشت حرفه‌ای رتبه نخست را کسب کند.

موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هشت ماه برای کسب موفقیت در این رشته وقت صرف کردم و همه تلاش خویش را برای کسب موفقیت به‌کار بردم.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای کسب منابه درستی داشت، افزود: برای تهیه کتاب دچار مشکل بودم، به دلیل همزمانی تحصیل و کار نمی‌توانستم در کلاس‌های فوق‌العاده شرکت کنم.

وی ادامه داد: محل تحصیل من دانشگاه تهران بود و محل زندگی پدر و مادرم مازندران، ساری و روستای پشرت، دوری از خانواده و اینکه هزینه تحصیلم را باید تا حدودی خودم تامین می‌کردم از مشکلاتی بود که تحمل کردم.

این دانشجوی برتر کارشناسی ارشد در رشته بهداشت حرفه‌ای خاطر نشان کرد: در درس زبان کمی مشکل داشتم، برای موفقیت در کنکور نیاز به حضور در کلاس‌های فوق‌العاده داشتم، ولی شرایط محیا نشد، مجبور شدم که خودم بخوانم و نتیجه مطلوب هم در این زمینه کسب کردم.

وی اضافه کرد: برای تهیه کتاب دچار مشکل بودم، برخی کتاب‌ها چاپ قدیم بود، در این زمینه تا حدودی مشکل داشتم ولی به لطف الهی این مشکلات را پشت سر گذاشتم.

درباره جایگاه رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای از این دانشجوی جوان پرسیدم، گفت: کاربرد این رشته در صنایع و کارخانه‌ها است که با بهداشت در محیط‌های کارگری و صنایع سر و کار دارند در حال حاضر در ایران به دنبال کسب جایگاه واقعی خودش است، متخصصان این رشته تلاش دارند که سطح ایمن را در کارگاه‌ها و کارخانجات افزایش داده و خطرات ناشی از کار را در محیط کار به ویژه در محیط‌های صنعتی افزایش دهند.

درباره برنامه‌آینده‌اش پرسیدم، از موفقیتی که کسب کرد خرسند بود، افزود: اتمام دوره کارشناسی ارشد و فعالیت در یک واحد تولیدی و نیز به دنبال کسب بالاترین مدارج این رشته است.