رئیس دانشگاه ملایر عنوان کرد: از جمله دستاوردهای دانشگاه ملایر در حوزه روابط بین‌الملل، عضویت این دانشگاه در حوزه پژوهشی اتحادیه اروپایی بوده و در این راستا دانشگاه توانست در طرح تحقیقاتی دانشگاه Lund سوئد(Erasmus+) به عنوان همکار پژوهشی(Partner) در حوزه سنجش از راه دور (GIS) پروژه‌ای به مبلغ یک میلیون یورو فعالیت کند.
دکتر بهمن حیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در نشست با مسئول پژوهشی اتحادیه اروپا، دانشگاه ملایر برای اعضای آن اتحادیه معرفی شد، افزود: دانشگاه ملایر در حوزه روابط بین‌الملل تفاهم‌نامه همکاری علمی- پژوهشی با دانشگاه شفیلد انگلستان منعقد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه شفیلد انگلستان از سال ۱۸۳۹ با بیش از ۱۲۹ هزار دانشجو در زمره دانشگاه‌های برتر انگلستان محسوب می‌شود، ادامه داد: پیرو این تفاهم‌نامه تبادل استاد، دانشجو، تبادلات علمی و انجام پروژه‌ای تحقیقاتی مشترک پیش‌بینی شده است.

حیاتی تصریح کرد: عضویت دانشگاه ملایر در اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان(IAU) توانست این دانشگاه را در بین دانشگاه‌های شناخته شده و معتبر بین‌المللی قرار دهد و از این رو، باعث افزایش اعتبار بین‌المللی دانشگاه شود.

وی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، اظهار کرد: خرید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان، تصویب آئین‌نامه پژوهانه(گرنت) اعضای هیات علمی دانشگاه در هیات امنا و تمدید عضویت دانشگاه در سایت بانک اطلاعات نشریات کشور(مگ ایران) برای سال پنجم به همت این معاونت صورت پذیرفته است.

وی به برنامه‌ریزی کامل و اجرای مراحل اولیه همایش‌های سال تحصیلی ۹۵، برگزاری چهارمین کنفرانس رشد بلور ایران،ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه به رتبه ۴۹ در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و تقویت زیرساخت‌های IT اشاره کرد.

رئیس دانشگاه ملایر در رابطه با عملکرد مدیریت امور آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این مرکز طی ۲ سال اخیر، گفت: خرید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات آزمایشگاهی و احداث آزمایشگاه سلولی مولکولی با خرید تجهیزاتی افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان، صورت پذیرفته است همچنین آزمایشگاه‌های علوم دامی، خاک‌شناسی، زراعت، بیوتکنولوژی، مکانیک و ژئومورفولوژی احداث و به منظور نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آن، شورای آزمایشگاه‌های دانشگاه تشکیل شد.

وی در زمینه تشریح اهم عملکرد حوزه معاونت دانشجویی به ارتقاء سطح کمی و کیفی غذا، سرویس و خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از مصرف موادمخدر، راه‌اندازی مشاوره الکترونیکی، راه‌اندازی مرکز مشاوره دانشکده عمران و معماری، اجرای طرح پایش سلامت جسم ویژه دانشجویان، برگزاری مسابقات فوتبال و بسکتبال منطقه‌ای کشور و راه‌اندازی بخشVIP برای سیستم غذایی دانشجویان و اساتید در سلف‌های آزاد اشاره کرد.

حیاتی یادآور شد: سامانه ارزیابی ایده‌های دانشجویی و سامانه تکریم حقوق دانشجویی، راه‌اندازی و سیستم تردد خوابگاهی و اتوماسیون خوابگاهی به‌روز رسانی شد و سهمیه المپیاد ورزشی دانشجویان در چند رشته ورزشی کسب شد.