معاون ارزشیابی آموزشی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: برابر اطلاعیه سازمان سنجش کشور، میزان تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دارندگان مدرک دیپلم سال ۱۳۸۴ به بعد، ۲۵ درصد و پیش دانشگاهی پنج درصد در کنکور ۹۵ اعمال می شود.

سلامت صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: این دستورالعمل برای داوطلبان شرکت در کنکور سال ۹۵ دانشگاه های سراسر کشور است.
سازمان سنجش کشور اخیرا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۲۶ اردیبهشت ۹۵ مجلس شورای اسلامی و براساس مصوبه ششمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۲۳ خرداد ۹۵، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ به صورت زیر است:
الف – آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت در نمره‌ کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.
ب – داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱ – ۱۳۹۰ به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفاً نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق‌تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.
تبصره: برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هر دو مورد اعمال خواهد شد.
این گزارش حاکیست آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ طبق اعلام سازمان سنجش در صبح و بعدازظهر ۲۴ و ۲۵ تیر سال ۱۳۹۵ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار و نتیجه اولیه به صورت کارنامه در دهه دوم مرداد بر روی سایت قرار می‌گیرد.
ثبت‌ نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ از روز دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و در روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه پایان پذیرفت.
برهمین اساس در کنکور امسال دانشگاههای کشور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم،‌ شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، موسسات غیرانتفاعی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرش دانشجو خواهد داشت.