عیادت سفیر ایران در لبنان ازاستاد بنام زبان و ادبیات فارسی

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، دکتر لواسانی که حدود 87 سال سن دارد به علت بیماری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان رسول اعظم(ص) بستری است.
فتحعلی که از سوی «محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان همراهی می شد، با توضیحات دکتر معالج و اعضای خانواده دکتر لواسانی از نزدیک در جریان روند درمان و معالجه وی قرار گرفت.
سفیر ایران در لبنان با آرزوی شفای عاجل دکتر لواسانی بر آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان برای ارائه هرگونه کمک به منظور درمان وی تاکید کرد.
دکتر لواسانی متولد نجتف اشرف حدود 50 سال صاحب کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه لبنان بوده و خدمات فراوانی را برای شناساندن زبان و ادبیات فارسی به جهان عرب بویژه لبنانی ها ارائه کرده است.
وی که فرزند آیت الله سید حسن لواسانی است که سالها در جنوب لبنان امام جماعت و جمعه بوده است در دانشگاه های لبنان و در رشته های فلسفه و حقوق و زبان و ادبیات عرب درس خوانده است.
دکتر لواسانی که دارای تالیفات زیادی مانند مقاله ، کتاب و ترجمه به زبان های عربی و فارسی است ، نقشی منحصر به فرد در آموزش به دانشجویان و فارسی آموزان لبنانی در مراکز آموزشی لبنان مانند دانشگاه ها و رایزنی فرهنگی ایران در لبنان داشته است و تقریبا همه استادان زبان و ادبیات فارسی در لبنان به طور مستقیم و یا غیرمستقیم ، شاگرد ایشان بوده اند.
وی که مدرک دکتری خود در رشته زبان و ادبیات عرب را با پایان نامه ترجمه کتاب سیاست نامه نظام الملک از دانشگاه لبنان اخذ کرده سالیان متمادی در لبنان اقامت داشته و به تدریس زبان فارسی به دانشجویان لبنانی مشغول بوده است.
وی که اهل لواسانات تهران است ، بیشتر عمر خود را در راه خدمت به گسترش زبان و ادبیات فارسی در لبنان سپری کرده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *