رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پایان تیرماه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، حسین میرزایی با اعلام برگزاری جشنواره بین المللی فارابی در ایام هفته پژوهش و فناوری گفت: ثبت نام آثارمحققان برای شرکت درهشتمین دوره از این جشنواره از اول خردادماه سال جاری آغاز شده است و محققان می توانند تا پایان تیرماه از طریق پایگاه اینترنتی این جشنواره، آثار خود را ارسال کنند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره تمام آثار اعم از طرح های پژوهشی، رساله های دکتری و پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد به صورت دیجیتال و تنها از طریق سامانه الکترونیکی جشنواره دریافت می شوند و از آنجایی که فایل کتاب در اختیار مولفان قرار ندارد، از این رو از این دسته از افراد پس از ثبت نام و بارگذاری فهرست و جلد کتاب خود در سامانه جشنواره، خواسته شده است تا اصل کتاب را به دبیرخانه ارسال کنند.

رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی با بیان این که این جشنواره از سوی وزارت علوم و با مشارکت آیسسکو و بنیاد ملی نخبگان برگزار می شود، اضافه کرد: رییس این جشنواره، وزیر علوم و دبیر آن معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم است و دبیرخانه آن نیز در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی مستقر است.

وی این جشنواره را شامل دو بخش اصلی استادان و جوان (محققان کمتر از ۳۵ سال) دانست و خاطرنشان کرد: ‌در این دوره از جشنواره برگزیدگان در بخش های مترجم برتر، پژوهشگر پیشکسوت علوم انسانی، شخصیت های پیشرو در حوزه علوم انسانی که درگذشته اند، اما همچنان آثار و فعالیت های آنها قابل توجه است، فصلنامه علمی پژوهشی برترو انجمن علمی برتر معرفی خواهند شد.

میرزایی با تاکید بر اینکه در این دوره از جشنواره توجه بیشتری به بخش بین الملل شده است، تصریح کرد: از این رو در بخش بین الملل بویژه در حوزه ایران شناسی و اسلام شناسی آثار محققان دریافت می شود، ضمن آنکه با رایزنی هایی که با مراکز تحقیقاتی بین المللی و معاونت بین الملل سازمان ارتباطات اسلامی انجام شد، درصدد هستیم تا آثار بین المللی بیشتری را دریافت و بررسی کنیم.

رئیس دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره فارابی در خصوص نحوه داوری آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره گفت: در این جشنواره آثار ارسالی در حوزه های زبان و ادبیات، تاریخ، جغرافیا و باستان شناسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات، علوم سیاسی، روابط بین الملل و مطالعات منطقه ای، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، حقوق، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی، فلسفه کلام، اخلاق، ادیان و عرفان، فقه، اصول، علوم قرآنی و حدیث، مطالعات هنر و زیبایی شناسی، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و کتابداری و مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند.

به گفته وی، آثار ارسالی به هشتمین دوره جشنواره فارابی باید مربوط به بازه زمانی فروردین ۹۱ تا پایان اسفند ماه سال ۹۴ باشند.

میرزایی موضوع جشنواره فارابی را تحقیقات برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی، معرفی آثار و نظریه‌های برتر و تشویق برای تولید، تقویت و بومی سازی علوم انسانی در ایران و جهان برگزار می شود.

گفتنی است: ثبت نام در هشتمین دوره جشنواره فارابی از طریق http://www.farabiaward.ir صورت می گیرد.