فاصله ای بین دانشجویان و مدیریت دانشگاه آزاد وجود ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا،‌ سیدطه هاشمی افزود: دانشگاه آزاد مردم ‌نهاد است و دانشجویان برای تحصیل در آن شهریه پرداخت می‌ کنند، در نتیجه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی حق ندارند حق دانشجوی یک طیف را بگیرند و به دانشجویان طیف‌ دیگر بدهند و همه دانشجویان باید در این دانشگاه از حقوق برابر برخوردار باشند.
وی ادامه داد: سیاست‌ های آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی و حمید میرزاده رئیس دانشگاه همواره به نحوی بوده که اگر کسی در این دانشگاه تخلفی مرتکب شد، با قاطعیت با آنها برخورد شود.
هاشمی افزود:‌ تفاوت این دانشگاه با دانشگاه ‌های دولتی را عدم‌ وابستگی به بودجه دولت عنوان کرد و گفت:‌ مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد حق ندارند بین دانشجویان تبعیض قائل شوند.
وی گفت: متاسفانه دانشگاه آزاد به حق خود نرسیده است. زیرا عده‌ای یک ذهنیت اشتباه درباره دانشگاه آزاد ایجاد کرده ‌اند.
هاشمی با تشریح برنامه های دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه در زمینه فعالیت ‌های آموزشی، پژوهشی‌، دانشجویی و فرهنگی اجتماعی بسیار خوب عمل کرده است.
وی گفت: در حوزه فرهنگی‌، هنری و اجتماعی در طول دو ماه گذشته اولین جشنواره تئاتر دانشجویی در مشهد مقدس برگزار شد و حدود 270 گروه در این جشنواره اجرا داشتند. حتی برای آن دسته از گروه ‌هایی که دارای شاخص های لازم برای اجرا نبودند کارگاه‌ های آموزشی ترتیب داده شد.
معاون دانشگاه آزاد افزود: اولین جشنواره ملی دانشجویی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در کرمان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. این جشنواره هر شب میزبان حدود سه هزار نفر بود.
هاشمی به برگزاری اولین جشنواره فیلم سنگر که موضوع آن فیلم کوتاه دانشجویی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و همزمان با سالگرد تاسیس دانشگاه در شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اشاره کرد.
وی به طرح ‌های ماندگار فرهنگی اشاره کرد و گفت: این طرح ‌ها اکنون به مرحله فراگیری رسیده و شامل طرح ‌های ماندگار فرهنگی، رخدادی، کالبدی، ساختاری، نهادی و طرح‌ های ماندگار فرهنگی در زمینه مطالعات بنیادی فرهنگی و نیز تشکیل شرکت‌ های دانش ‌بنیان فرهنگی است. کانون‌های دانشجویی در سال‌های اخیر از تعدادی محدود به 900 کانون رسیده است.
هاشمی با اشاره به اجرای طرح ملی استعدادیابی حوزه هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر حتی 10 درصد این استعدادهای هنری شناسایی شوند و در قالب کارگاه‌ های آموزشی، آموزش ببینند، تحول بزرگی در حوزه فرهنگی و هنری ایجاد می ‌شود. در نمایشگاه قرآن سه اثر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده و به عنوان آثار برتر برای نمایش در هفته فرهنگی فرانسه انتخاب شدند.
وی به خبرسازی ‌های مختلف علیه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر در گذشته بین مدیریت دانشگاه و دانشجویان فاصله بود، با تلاش و درایت در مدیریت اخیر این فاصله از بین رفته است.
فراهنگ ** 9338 ** 1071

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *