دانشگاه علم و صنعت در شاخص ارجاع به مقالات علمی، رتبه اول کشور است

به گزارش خبرنگار علمی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، دکتر ‘هادی شهریار شاه حسینی’ روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: طبق نتایج منتشر شده رتبه بندی 2016 دانشگاه ها توسط موسسه بین المللی تایمز که در 31 خردادماه 1395 منتشر شد، دانشگاه علم و صنعت ایران با 12 رتبه صعود در جایگاه 57 دانشگاه های آسیا قرار گرفت.
وی با یادآوری این که دانشگاه علم و صنعت برای دومین سال متوالی، در رتبه بندی تایمز شرکت کرده است، گفت: بیش از 200 هزار دانشگاه جهان در این رتبه بندی، مورد ارزیابی قرار می گیرند و سال گذشته که دانشگاه علم و صنعت برای اولین بار در این رتبه بندی شرکت کرد، در رده 69 آسیا قرار گرفت و خوشبختانه امسال جهش 12 پله ای یافت.
شاه حسینی خاطرنشان کرد: در این رتبه بندی، جایگاه بین المللی دانشگاه علم و صنعت، 475 اعلام شده است که در مقایسه با 200 هزار دانشگاه حاضر در رتبه بندی، جایگاه خوبی محسوب می شود.
وی ادامه داد: در رتبه بندی سال 2016 تایمز، دانشگاه علم و صنعت ایران، دومین دانشگاه در فهرست هشت دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه بندی است.
پایگاه رتبه بندی تایمز، یکی از نظام های معتبر بین المللی است که از سال 2004 اقدام به رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها کرده است و از سال 2013 تاکنون به صورت سالانه رتبه بندی دانشگاه های آسیایی را نیز منتشر می کند.
در رتبه بندی آسیا همانند رتبه بندی جهانی تایمز، 13 شاخص کاربردی در قالب 5 معیار کلی آموزش (با وزن 25 درصد)، پژوهش (با وزن 30 درصد)، استنادات (با وزن 30 درصد)، درآمد صنعتی (با وزن 7.5 درصد) و وجهه بین المللی نیز با وزن 7.5 درصد در نظر گرفته می شود.
تایمز برای ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها از سه منبع استفاده می کند که اطلاعات تولید علم دانشگاه ها در پایگاه استنادی اسکوپوس، اطلاعات نظرسنجی شهرت و اعتبار از متخصصان آموزش عالی و آمار و اطلاعاتی که به صورت خوداظهاری از دانشگاه استعلام و گردآوری می شود، را شامل می شود.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *