بازدیدهای علمی دانشجویی را به حساب اردوی مختلط نگذارید

به گزارش خبرنگار علمی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، دکتر ‘افشین شریعت’ روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: اخیرا تعدادی از رسانه ها مطالب و تصاویری با مضمون برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت منتشر کردند که جنجال هایی پیرامون آن ایجاد شد.
وی با بیان این که هیچ اردوی دانشجویی به صورت مختلط در دانشگاه علم و صنعت طی چند سال اخیر برگزار نشده است، گفت: تصاویر نامناسبی که در برخی سایت ها همراه با مطالب برگزاری اردوی مختلط علم و صنعت منتشر شده، بعضا آرشیوی است و رسانه ها هیچ اشاره ای به تزئینی بودن آنها نکرده اند که در جای خود، محل سوال و بحث است.
شریعت تصریح کرد: از سوی دیگر، در صورت دانشجو بودن افراد حاضر در این تصاویر، برای ما هم مشخص نیست که آنها دانشجوی علم و صنعت هستند یا خیر و آیا تصاویر مربوط به محیط دانشگاه و یا بیرون آن است.
وی با بیان اینکه تعدادی بازدید علمی و آموزشی دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت همانند دیگر دانشگاه ها انجام شده و می شود، توضیح داد: اولا باید دقت داشت که بازدیدهای آموزشی و پژوهشی از شمول آیین نامه برگزاری اردوهای دانشجویی، خارج است.
شریعت در پاسخ به برخی پیشنهاد دهندگان برگزاری بازدیدهای علمی به تفکیک دانشجویان دختر و پسر، اظهار داشت: در مواردی که تعداد دانشجویان دختر در یک کلاس 30 نفره به سه یا چهار نفر می رسد، امکان برگزاری دو بازدید مستقل، عملا برای دانشگاه و استادان امکان پذیر نیست و در این شرایط یا باید بازدید صورت نپذیرد و یا دانشجویان جنس اقلیت را که اغلب هم دختر هستند، از برنامه بازدید حذف کرد که هیچکدام از آنها منطقی به نظر نمی رسد.
وی ادامه داد: برگزاری بازدیدهای علمی و آموزشی در دانشگاه کاملا طبق ضوابط موجود صورت می گیرد و در سفرهایی که بیش از یک روز به طول می انجامد ناظر فرهنگی نیز به همراه استاد و دانشجویان حاضر در بازدید اعزام می شود.
معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت، ادعای برخی رسانه ها را در خصوص مخالفت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه با برگزاری بازدیدهای علمی، تکذیب کرد و گفت: نماینده نهاد در شورای فرهنگی دانشگاه حضور دارد و تاکنون مخالفتی در این رابطه اعلام نشده است اما اظهارنظرها و پیشنهادهایی برای برگزاری بهتر این برنامه ها از سوی نهاد نمایندگی داشته ایم.
وی تصریح کرد: ادعا نداریم که برنامه های دانشجویی ما بدون عیب و نقص است، دانشگاه، خود را مقید به رعایت اصول و ارزش ها می داند ولی انتظار داریم اگر مصداقی از خطا و تخلف مشاهده می شود در درجه اول به دانشگاه ارائه شود نه اینکه در فضای رسانه ای و با بزرگنمایی به سمت افراط و تفریط برود.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *