عدم صدور پروانه نظام پزشکی برای فارغ التحصیلان برخی رشته‌ها که دوره کارشناسی و ارشد آنها غیر مرتبط با سلامت است ربطی به وزارت بهداشت ندارد و سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد در تصمیم‌گیری کاملا مستقل است .
به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرآنلاین، برخی دانشجویان نسبت به عدم صدور پروانه نظام پزشکی برای فارغ التحصیلان برخی رشته‌ها که دوره کارشناسی و ارشد آنها غیر مرتبط با سلامت است در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. در همین زمینه حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت توضیحاتی داد.
او تاکید کرد که وزارت بهداشت هیچ نقشی در این تصمیم گیری نداشته است و سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد در تصمیم‌گیری کاملا مستقل است و ساز و کار خاص خود را دارد که می‌تواند در حوزه پزشکی تصمیم گیری و اجرایی کند.
او در مورد اینکه این تصمیم شامل ورودی‌های جدید این رشته‌ها خواهد شد یا دانشجویان فعلی را نیز در بر می‌گیرد گفت: متاسفانه در این اطلاعیه این موضوع دقیقا مشخص نشده است.
اکبری یادآور شد: تصمیمات جدید این وزارتخانه معمولا پس از اطلاع رسانی مناسب برای یکسال بعد جنبه اجرایی پیدا می‌کند تا افراد با اطلاع کامل از ضوابط و مقررات مسیر خود را تعیین نمایند.
وی همچنین گفت: ممکن است سازمان نظام پزشکی کشور برای تصمیم خود یک سری ملاحظاتی داشته باشد. از قبیل اینکه ممکن است افرادی که رشته‌های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها با رشته دوره دکتری تخصصی مرتبط نیست توانایی لازم را در حیطه تخصصی نداشته باشند، اما امکان اینکه بجای این تصمیم به راهکارهای دیگری از قبیل افزایش توانمندی این دانشجویان در رشته مرتبط فکر می‌شد نیز وجود دارد.