دفترچه سوالات و پاسخ کنکور ارشد زبان روسی91

Untitleda11
دفترچه سوالات و پاسخ کنکور ارشد زبان روسی91

دانلود سوالات دانلود کلید

منابع آزمون ارشد زبان روسی

گسترش اهمیت زبان روسی به عنوان زبان خارجی موجب شده است تا تحقیقات و مطالعات مختلف در خصوص این زبان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
همسایگی با کشور روسیه و روابط دیرینه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با این کشور و توان بالای علمی دانشگاه‌های روسی زبان، بخصوص در رشته‌های علوم ‌انسانی و فنی، جایگاه زبان روسی در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و در نهایت ادبیات غنی زبان روسی موجب تأسیس رشته زبان روسی شده است.

گروه زبان روسی در مقطع کارشناسی ارشد از سال ۱۳۸۰ در گرایش آموزش زبان و از سال ۱۳۸۳ در گرایش زبان و ادبیات روسی دانشجو می‌پذیرد که منابع آن به ترتیب شامل دروس ذیل می باشد:

*دروس مشترک در هر دو گرایش :
آشنایی با آثار ادبی روسی، اصلاحات و تعبیرات زبان، اصول و روش تحقیق، اصول و روش ترجمه، نامه‌نگاری، متون اسلامی، بیان شفاهی داستان، ترجمه از فارسی به روسی، ترجمه از روسی به فارسی، ترجمه ترجمه متون ساده، متون علوم‌انسانی، ترجمه متون مطبوعاتی، تلخیص متون، خواندن متون مطبوعاتی، خواندن و درک مفاهیم، دستور زبان، زبان روسی عمومی ، زبان دوم، زبان‌شناسی همگانی، گفت و شنود، آیین نگارش.

*دروس تخصصی گرایش زبان و ادبیات روسی:
جمله‌نویسی و مقدمات انشاء، خواندن و تفسیر متون، درآمدی بر ادبیات، ساختار و نمونه نمایشنامه، سخنرانی و مناظره، مکتب‌های ادبی.
از آنجا که علم صرف و نحو و هم چنین علائم سجاوندی بیشترین بخش سوالات کنکور ارشد آموزش زبان روسی را دربرمی گیرند، لذا در این کتاب توجه ما به این سه مبحث معطوف بوده است. لازم به ذکر است برای بخش اصطلاحات و تعبیرات آزمون کارشناسی ارشد، کتاب دیگری در دست تهیه و تدوین می باشد.
این کتاب اولین کتاب تخصصی در زمینه ی منابع آزمون ارشد می باشد و با توجه به اینکه تا به امروز منبع خاصی جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد برای دانشجویان در دسترس نبوده است، با تهیه و تدوین این کتاب سعی شده است که خلأ نبودن این مجموعه تا حد زیادی برطرف گردد.
روش تنظیم و ارائه مطالب در این کتاب علاوه بر مختصر و مفید بودن آن، توأم با ابتکاری نو که حاصل تجربه ی مؤلف در زمینه ی بررسی سؤالات آزمون ارشد می باشد، فراهم و تدوین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *