نخستین دوره پسا دکتری پژوهشی (post doc) برای پژوهشگری بر روی نوعی واکسن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شد.
به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دوره پسادکتری پژوهشی دوره ای است که برای تربیت پژوهشگران حرفه ای در مراکز تحقیقاتی دانشگاه اجرا می شود و می تواند به عنوان دوره گذر به مرتبه هیات علمی در نظر گرفته شود.
سلیمان محمدی سامانی افزود: افرادی که این دوره را با موفقیت به اتمام می رسانند و از نظر پژوهشی، آموزشی و اخلاقی مورد تایید آن مرکز و دانشگاه قرار می گیرند، امتیاز لازم برای جذب در فراخوان هیات علمی را به دست می آورند که مدت این دوره بر اساس مدت اجرای طرح تحقیقاتی بین یک سال تا سه سال است.
وی، هدف از برگزاری دوره های پسادکتری را حفظ و حمایت از پژوهشگران مستعد و جوان برای ارتقای سطح تحقیقات پایه و کاربردی در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کشور برشمرد و گفت: محقق اصلی در دوره های پسادکتری، باید دارای مرتبه استادی و سابقه درخشان پژوهشی باشد و دانشیاران با سابقه درخشان پژوهشی و تایید شورای پژوهشی دانشگاه مجاز به ورود به این عرصه هستند.
عضو هیات علمی دانشکده داروسازی و مرکز تحقیقات علوم دارویی که این دوره را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی کرده است، بیان کرد: در دوره پسادکتری، محقق اصلی وظیفه دارد، پژوهشگر را برای انجام فعالیت های پژوهشی راهنمایی کند و امکانات لازم را در اختیارش قرار دهد و پیشرفت کار را به معاونت پژوهشی دانشگاه اطلاع دهد تا در آمار سالیانه مد نظر قرار گیرد.
یونس قاسمی افزود: در نخستین دوره پسادکتری، دکتر نوید نظافت تحقیقات خود را بر روی پروژه ای با عنوان ‘طراحی واکسن پپتیدی مولتی والان’ آغاز کرده است.