مثلث سرعت ، دقت و آرامش رموز موفقیت در کنکور

مجید ابهری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا می افزاید: بسیاری از داوطلبان دانش لازم را برای پاسخگویی سووالات آزمون دارند، اما به خاطر ضعف مدیریت زمان و کندی انتقال دانش در روی پاسخنامه و اضطراب بیهوده ، موفق نمی شوند.
وی با بیان اینکه داوطلبان باید شب امتحان کاملا استراحت کنند و هر چه در طول سال یاد گرفته اند، کافی است، تاکید کرد: زود بخوابند ،غذای سبک بخورند و صبح پس از بیدار شدن ، نرمش ساده و صرف صبحانه ، اقلام مورد نیاز خود را آماده کنند.
ابهری ادامه می دهد:گاهی یک داوطلب به خاطر نداشتن مداد یا مداد تراش مجبور شده قسمتی زیادی از وقت خود را تلف کند و استرس در وی بوجود می آید ، ضرورت دارد شب قبل از آزمون تمامی وسایل مورد نیاز آماده و با آسایس خاطر آنها را همراه داشته باشد.
این روانشناس با اشاره به اینکه توکل به خدا ،اعتماد به نفس و دعا کردن هنگام خروج از خانه و آغاز آزمون باعث آرامش قلبی و روحی می شود، می گفت :داوطلبان برای جلوگیری از استرس در جلسه بعد از توزیع اوراق یک دقیقه نفس عمیق کشیده و با توکل به خدا آزمون را آغاز کنند
ابهری می افزاید: هنگام پاسخگویی باید از سووالاتی شروع کنند که درباره جواب آنها اطمینان دارند و زمان را بر تعداد سووالات تقسیم کرده و اجازه ندهند یک سووال ذهن آنها را مشغول کند.
این استاد دانشگاه ،خودداری از مصرف غذاهای چرب و سنگین شب و صبح آزمون و همچنین یاد گرفتن محل برگزاری آزمون یک روز قبل از امتحان و شناسایی وسایل رفت و آمد را در کاهش استرس بسیار مهم می داند.
ابهری به داوطلبان توصیه می کند: باید طوری زمان بندی کنند که حداقل نیم ساعت زودتر از آغاز امتحان در حوزه باشند و احتمالاتی مثل ترافیک ،تاخیر حرکت و خرابی وسیله نقلیه نیز باید در نظر گرفته شود.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *