راه اندازی مرکز مطالعات ایرانشناسی در دانشگاه «جی نان» چین

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، در این آیین که با حضور مسئولان دانشگاه، اساتید و گروهی از دانشجویان ایرانی برگزار شد، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو در سخنانی به روابط ایران و چین اشاره کرد و گفت که این روابط به دلیل سابقه خوب و دیرینه و همچنین اشتراکات فراون تاریخی و فرهنگی دو کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
«علیرضا سالاریان» همچنین ایجاد مرکز مطالعات ایران در دانشگاه «جی نان» را فرصتی مغتنم برای برقراری تعاملات دانشگاهی و همچنین برقراری روابط فرهنگی میان اساتید و دانشجویان دو کشور در حوزه مطالعاتی دانست.
«هو جون» رئیس دانشگاه «جی نان» نیز با ابراز خرسندی از گشایش این مرکز تخصصی، این دانشگاه را یکی از قدیمی ترین مراکز دانشگاهی با قدمت بیش از یکصد سال معرفی کرد که به طور مستقیم توسط شورای دولتی چین تاسیس شده است.
او از ایران به عنوان یک کشور باستانی و با تمدن کهن نام برد که شاهراه اتصال تمدن غرب به شرق است و نقشی مهم در تاریخ و موقعیت بین المللی دارد.
وی یادآور شد که ایران محل تلاقی جاده ابریشم دریایی و زمینی است و با اتصال تمدنهای شرق آسیا، هند، فارس و اروپا مورد تایید سراسر جهان است.
نویسنده کتاب «تاریخ روابط چین و ایران» همچنین به تحقیقات صورت گرفته توسط اساتید و محققان چینی دانشگاه «جی نان» اشاره کرد که تلاش های فراوانی در زمینه مطالعه تاریخ روابط خارجی چین و ایران انجام داده اند.
دانشگاه «جی نان» با قدمت 109 سال، یکی از قدیمی ترین دانشگاههای چین محسوب می شود.
علوم پزشکی، داروسازی، مهندسی و شیمی از جمله رشته هایی است که در این دانشگاه تدریس می شود و دانشجویان 106 کشور، منطقه جهان در این مرکز علمی مشغول به تحصیل هستند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *