معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان از پذیرش قریب به ۲۵۰دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در ۱۸ رشته خبر داد.
نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص جزئیات پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت : برای سال تحصیلی آینده ظرفیت پذیرش قریب به ۲۵۰ دانشجو را داریم.

وی ادامه داد: اکنون دانشگاه فرهنگیان ۱۸ رشته محل برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته است و تقریبا در هر رشته ۱۵ نفر پذیرفته می شوند.

موسی پور عنوان کرد : علاوه براین رشته ها ؛در نظر داریم چند رشته جدید هم به رشته های دانشگاه افزوده شود و تعداد رشته های مورد پذیرش به ۲۵ رشته برسد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد : در ارائه رشته های جدید، اولویت دانشگاه رشته هایی است که به حرفه معلمی مربوط می شود و رشته هایی که به تربیت مربیان پرورشی ،مراقبان سلامت و موارد دیگری از این قبیل می پردازد،در مرتبه دوم قرار دارد.

موسی پور با اشاره به اینکه برای تصویب رشته های محل های جدید،مراحل اداری زمان بر است،گفت : پنجم تیرماه جلسه ای برگزار می شود و در آن به کارشناسی و ارزیابی رشته های جدید درخواست شده پرداخته می شود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در خصوص تامین نیروی انسانی اظهار کرد: با توجه به چشم انداز ۱۴۰۴ و ارتقای فعالیت های دانشگاه ،نیاز به ۲۰ هزار عضو هیئت علمی احساس می شود در واقع سالانه باید ۲۰۰ ردیف شغلی به عنوان هیئت علمی جذب دانشگاه فرهنگیان شوند.

وی افزود: در خصوص پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی نیز دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد تا قریب به ۲۰ هزار نفر شامل دانشجو معلم و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی را پذیرش کند و در این راستا می تواند به صورت مساوی یعنی ۱۰ هزار دانشجو معلم و ۱۰ هزار فرد پذیرفته شده در آزمون استخدامی را تحت تعلیم قرار دهد.

موسی پور یادآور شد: چنانچه آموزش در رشته ای جز نیازهای اصلی آموزش و پرورش باشد و اعلام نیاز از سوی این نهاد انجام شود، دانشگاه فرهنگیان آماده ارائه خدمات آموزشی است.