رئیس دانشگاه آزاد قائم‌شهر گفت: این دانشگاه در حال مبتلا شدن به سرنوشت کارخانه نساجی است و باید فکری به حال آن شود.
به گزارش خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید حسین ابراهیمیان بعداز ظهر شنبه در جلسه شورای اداری قائم‌شهر با اشاره به جایگاه بسیار رفیع دانش و دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر از کهن‌ترین واحدهای دانشگاهی کشور است که دارای ۳۶ رشته دکتری، ۱۲۸ رشته کارشناسی ارشد و صدها رشته کارشناسی و کاردانی است.

وی بابیان اینکه زمانی دانشگاه آزاد قائم‌شهر، به‌عنوان دانشگاه مادر در شمال کشور مطرح بود، تصریح کرد: درگذشته این دانشگاه ۱۶ هزار دانشجو داشت و حتی در زمان جنگ شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کرد، اما متأسفانه تعداد دانشجویان این کهن‌ترین دانشگاه، امروز به کمتر از نصف تقلیل پیدا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد قائم‌شهر، بابیان اینکه دخل‌وخرج این دانشگاه باهم نمی‌خواند، ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ عضو هیئت‌علمی و ۳۰۰ نفر کارمند این دانشگاه روی دست ما مانده است چراکه ماهانه ۲ میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان حقوق به این افراد پرداخت می‌شود ولی درآمد ما نصف این مقدار است.

ابراهیمیان تصریح کرد: برای اینکه سرنوشت این دانشگاه کهن‌سال و مادر کشور به سرنوشت کارخانه نساجی مبتلا نشود باید این دانشگاه برند و پیشینه تاریخی شهرستان را دریابیم.

وی از وجود ساختمان‌های بدون استفاده در دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و بسیج همه نیروها و سرمایه، همکاری همه مدیران و دو نماینده قائم‌شهر در  مجلس شورای اسلامی، دوباره این دانشگاه به اوج تعالی خودش برسد.