دانشگاه معارف اسلامی برای سال تحصیلی ۹۵، با شرایط خاص و مصاحبه علمی از بین طلاب واجد شرایط در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری  کنکوری ارشد دکترا به نقل از فارس از قم، دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها به منظور تربیت مدرسین گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۶ ـ ۹۵ از طریق آزمون اختصاصی در مقطع دکتری رشته مدرسی معارف اسلامی در پنج گرایش از میان برادران و خواهران طلبه دانشجو می‌پذیرد.
مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، قرآن و متون اسلامی گرایش‌های پنج گانه است که واجدان شرایط تحصیل در دانشگاه معارف اسلامی می‌توانند در آن به تحصیل بپردازند.
شرایط عمومی برای واجدان تحصیل در دانشگاه معارف اسلامی التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوء پیشینه کیفری، سوابق سوء اخلاقی و سیاسی_عقیدتی به تشخیص مراجع ذی‌صلاح ذکر شده است.
نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذی‌صلاح همچون اداره نظام وظیفه، توانایی جسمی و روحی لازم برای تدریس در دانشگاه، متناسب با رشته انتخابی، نداشتن تعهد استخدام در ارگان‌ها و یا سازمان‌های دولتی از دیگر شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه معارف اسلامی به شمار می‌رود.
دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها نیز از دیگر شرایط عمومی پذیرش در این دانشگاه محسوب می‌شود.
علاقمندان به تحصیل در دانشگاه معارف اسلامی پس از اخذ شرایط عمومی باید دارای شرایط اختصاصی مورد نظر در این دانشگاه باشند.
دارا بودن دانشنامه کار‌شناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی، دارا بودن سطح سه حوزه علمیه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، گواهی خبرگان بدون مدرک مورد تأیید مراجع ذی صلاح، دانش آموختگان حوزه‌های علمیه دارای گواهی اتمام کفایتین همراه با مدرک کار‌شناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، متناسب با گرایش‌های پنج گانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه، داشتن دانشنامه کار‌شناسی ارشد برای متقاضیان اعضای هیأت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها نیز از دیگر شرایط اختصاصی پذیرش در این دانشگاه به شمار می‌رود.
همچنین قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی نیز از دیگر شرایط ثبت نام در دانشگاه معارف اسلامی به شمار می‌رود.
متقاضیان پذیرش مقطع دکتری در دانشگاه معارف اسلامی گرامی می‌توانند از تاریخ ۱۵تیرماه سال جاری تا تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری برای ثبت نام اینترنتی به سایت دانشگاه معارف اسلامی به آدرس www. maaref. ac. irمراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.
داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتیwww. maaref. ac. ir مراجعه نمایند یا با شماره تلفن‌های ۳۲۹۰۲۶۱۲ ـ ۰۲۵ و ۳۲۱۱۰۲۲۴ ـ ۰۲۵ تماس بگیرند.