میرزاده: دانشگاه آزاد بزرگترین ذخیره علمی کشور است

به گزارش گروه فرهنگی  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حمید میرزاده افزود: حدود 68 هزار عضو هیات علمی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند و از طرف دیگر یک گنجینه فنی به نام «ساها» با بیش از 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه، برای تمام دانشجویان، دانش پژوهان و اساتید در تمام کشور در دسترس است و این مجموعه به توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و تبدیل علم به ثروت کمک می کند که مسلماً در سطح جهان بی نظیر است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی مایه سرافرازی و سرآمدی کشور در سطح بین المللی شده، گفت: نتایج آینده نگری آیت الله هاشمی رفسنجانی در اردیبهشت 61 باعث شد امروز دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مفاخر علمی و پژوهشی جهان معاصر باشد.
وی افزود: شاهد این موضوع این است که دانشگاه آزاد اسلامی براساس اعلام پایگاه های اطلاع رسانی جهانی که به طور مرتب میزان تولید جهانی علم را به عنوان شاخصی بالا در رتبه بندی و تقسیم کشورها منتشر می کنند، از تأثیر بالایی برخوردار است.
میرزاده با بیان اینکه رتبه ایران در تولید جهانی علم 16 است، تأکید کرد: اگر تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، بدون شک این رتبه به دست نمی آمد.
وی با بیان اینکه تأسیس دانشگاه آزاد، در استان کرمان نیز بسیار موثر بوده، گفت: 145 هزار مترمربع فضای آموزش عالی در این استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده و تاکنون 150 هزار نفر در مقاطع مختلف در این استان از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده اند که تأثیر بالای این دانشگاه را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان نشان می دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه براساس یک برنامه منظم و مصوب هیات امنا، کار خود را برای اثربخشی بیشتر در اقتصاد دانش بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی است، به عنوان یکی از اولویت های مهم انجام می دهد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با اشاره به تأسیس شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حلقه وصل این شبکه، فارسی زبانان سراسر دنیا هستند و آینده بسیار روشنی پیش روی این شبکه است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *