مصمم به تبدیل فارغ التحصیلان دانشگاه ها به افراد کارآفرین هستیم

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمد فرهادی در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها و برنامه های وزارت علوم برای آماده کردن دانشجویان در راستای ورود به بازار کار افزود: در سال های گذشته بیشتر بحث توسعه کمی را در آموزش عالی داشتیم و اکنون توجه به کیفیت و حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین و نسل سوم مدنظر است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی گفت: اکنون موضوع آمایش آموزش عالی مطرح است که بر اساس نیازهای اساسی کشور و مناطق، رشته های دانشگاهی توسعه یابند.
فرهادی با تاکید بر لزوم توسعه دوره های عملی در دانشگاه ها ادامه داد: همچنین تاسیس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان مدنظر است تا دانش و ایده به سمت تولید محصول سوق داده شود.
وزیر علوم گفت: جهت گیری دیگر این است که خصوصا رشته های تحصیلات تکمیلی همراه با اجرای پروژه و طرحی کاربردی باشد و نیازی از جامعه را حل کند.
وی با اشاره به بازنگری برخی رشته های دانشگاهی افزود: سال گذشته رشته هایی که بالای 10 سال قدمت داشتند به خصوص رشته های فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پایه مورد بازنگری قرار گرفتند و جهت گیری به سمتی است که در این رشته ها کارهای عملی بیشتر دیده شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *