300 دانش آموز در کشور زبان غیرانگلیسی می آموزند

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: طی جلسه 781 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، گنجاندن پنج زبان خارجی جدید در برنامه درسی مدارس مورد تاکید قرار گرفت.
وی گفت: طی این جلسه تاکید شد که انحصار نباید وجود داشته باشد و با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش نیز مقرر شد که پنج زبان دیگر در مدارس تدریس شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد مربوط به تبعاتی بود که فضای انحصاری آموزش زبان انگلیسی در کشور ایجاد می کند.
وی ادامه داد: معتقدم آموزش زبان انگلیسی فقط در راستای یادگیری نیست بلکه با اهدافی همچون تحمیل فرهنگ غرب به کشور صورت می پذیرد.
پژمانفر خاطرنشان کرد: آموزش صرف زبان انگلیسی سبب وابستگی فکری و اندیشه ای نوجوانان و جوانانی می شود که در بهترین سنین آموزشی هستند.
وی یادآور شد: تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که در راستای تامین نکته نظرات رهبر معظم انقلاب، انحصار آموزش زبان انگلیسی در کشور شکسته شود.
پژمانفر ادامه داد: برخی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این باور بودند که انحصاری در یادگیری زبان های خارجی در کشور وجود ندارد، اما معتقدم هر چند روی کاغذ این موضوع موجود نیست، اما در مرحله عمل و واقعیت بر اساس آمار آموزش و پرورش، فقط 300 دانش آموز از کل کشور به یادگیری زبان خارجی غیر انگلیسی مشغول هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کاهش آمار افرادی که به یادگیری زبان های غیر انگلیسی طی 30 سال گذشته مشغول بودند، نشان می دهد که جریانی انحصار آموزش زبان انگلیسی را در کشور مدیریت می کنند.
وی افزود: باید سایه این انحصارگران از سر کشور برداشته و شرایطی تسهیل شود تا سایر زبان های خارجی به غیر از انگلیسی در کشور آموزش داده شود.
13 میلیون دانش آموز در کشور مشغول تحصیل هستند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *