برگزیدگان دانشجویی امروز در نهاد ریاست جمهوری تجلیل می شوند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، ابوالحسن ریاضی روز چهارشنبه مراسم توجیهی دانشجویان نمونه کشوری سال 94 در دانشگاه تهران افزود: روند انتخاب این دانشجویان در وزارتین علوم و بهداشت بگونه ای بود که افراد علاوه بر صلاحیت های علمی، آموزشی و پژوهشی در شاخص های فرهنگی و اجتماعی نیز نمونه باشند.
وی با بیان اینکه فرآیند انتخاب دانشگاهی با دقت و بر اساس آیین نامه و دستوالعمل دقیقی تنظیم و اجرا شده، تصریح کرد: براساس ارزیابی ها، فرآیند داوری به وزارتین علوم و بهداشت رسیده است.
معاون امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: امسال برای بیست وچهارمین جشنواره دانشجوی نمونه، برخی الگوها را تغییر دادیم تا باعث ارتقای شاخص ها شود.
ریاضی تصریح کرد: برخی دانشجویان پیشتر در مورد شاخص های ارزیابی گله مند بودند که با آیین نامه دانشجویان نخبه انطباق ندارد.

 

معاون امور دانشجویان وزارت علوم

پپپمچنین در ادامه این مراسم، معاون دانشجویی، فرهنگی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سه عنصر دانش، اقتصاد و سلامت گفت: این سه مولفه، نماد قدرت نرم کشورها هستند، اما متاسفانه در برخی کشورهای توسعه یافته به دلیل بی توجهی به عنصر فرهنگ و اخلاق این مولفه ها به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرند و آنان آغازگر جنگ ها و کشتارها هستند.
محمدرضا فراهانی افزود: دانشجویان تراز اول در ایران، افرادی هستند که علاوه بر آموزش و تولید دانش با مولفه های فرهنگی نیز ارتباط مناسب و مطلوبی داشته باشند.
وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد در پی تربیت انسان هایی هستیم که در کنار تولید دانش به عناصر فرهنگ و اخلاق نیز مسلح باشند.
فراهانی با تاکید بر اینکه دانشجویانی که در حوزه آموزش و پژوهش فرهیخته باشند، می توانند کشور را به سعادت برسانند و خاطرنشان کرد: این مساله رسالت دانشجویان در حوزه دغدغه های اجتماعی را نیز افزایش می دهد زیرا این افراد طلایه داران تمدن جدید ایران اسلامی

 

 

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *