فرایند زمانی رسیدگی به درخواست­های دانش ­آموختگان برتر دانشگاه‌ها

 به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی بنیاد ملی نخبگان، به منظور تنظیم فرایند اجرایی شناسایی دانش­‌آموختگان برتر موارد زیر به اطلاع متقاضیان می­‌رسد:

۱٫ دانش‌­آموختگان برتر دانشگاه­‌های کشور می­‌توانند از تسهیلات زیر بهره­‌مند شوند:

 

۱-۱٫ تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی به دانش‌آموختگان‌برتر دوره‌های تحصیلات تکمیلی (به منظور استفاده بهینه از توانایی‌های برگزیدگان دانشگاهی در توسعه علمی، فرهنگی و فنّاورانه کشور)

۱-۲٫ جایزه پسادکتری شهید دکتر چمران (به منظور ارتقای توانایی‌های علمی و حرفه‌ای و ایجاد فرصتی برای جذب دانش­‌آموختگان برتر در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور)

۱-۳٫ راتبه پژوهشی/ راتبه تجهیزات به دانش‌آموختگان برتر دوره دکتری تخصصی (جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به منظور تسهیل فرایند جذب و فعالیت­‌های علمی در دانشگاه­‌ها و پژوهشگاه­‌ها)

۱-۴٫ تسهیلات اشتغال در نهادهای صنعتی (جایزه شهید تهرانی­‌مقدم به منظور ایجاد شرایطی برای جذب دانش‌آموختگان برتر در نهادهای صنعتی و فنّاورانه)

۱-۵٫ تسهیلات اشتغال در دستگاه­‌های اجرایی (به منظور ارتقای هرم منابع انسانی در دستگاه‌های اجرایی)

۱-۶٫ وام ساخت/خرید مسکن

۲٫ متقاضیان حداکثر سه سال پس از زمان دانش‌­آموختگی از دانشگاه­‌ها و پژوهشگاه­‌های کشور می­‌توانند درخواست خود را در سامانه اطلاعتی بنیاد (به نشانی soraya.bmn.ir http://) بارگذاری کنند.

۳٫ بررسی پرونده دانش‌آموختگان، منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان است و هیچ یک از مدارک به‌طور دستی تحویل نمی‌شود.

۴٫ بنیاد ملّی نخبگان، نتایج ارزیابی پرونده متقاضیان استفاده از تسهیلات «نظام وظیفه تخصصی» و «وام ساخت/خرید مسکن» را حداکثر ۴۵ روز کاری پس از تکمیل مدارک و راستی­‌آزمایی آنها از سوی متقاضی اعلام می­‌کند.

۵٫ نتایج مربوط به برگزیدگان سایر تسهیلات در دو نوبت (شهریور ماه و بهمن ماه) به متقاضیان اعلام می­‌شود (نتیجه نهایی متقاضیانی که در نیمه اول سال پرونده خود را کامل کرده و مورد راستی­‌آزمایی قرار گرفته­‌اند در شهریورماه و سایر متقاضیان در بهمن­‌ماه اعلام می­‌شود).

۶٫ راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضی به کمک بنیادهای نخبگان استانیِ محل تحصیل یا سکونت وی انجام می‌شود.

۷٫ چنانچه با درخواست متقاضی موافقت نشود، متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های نخبگانی خود و صرفاً یک بار دیگر درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند.

۸٫ بارگذاری اطلاعات خلاف واقع در هر مرحله از بررسی، موجب می­‌شود متقاضی از تمامی تسهیلات بنیاد محروم و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری ‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *