وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به دانشجویان کارآفرین برای اشتغالزایی از طریق صندوق رفاه دانشجویان خبر داد.
به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار ایسنا، دکتر محمد فرهادی در مراسم انتخاب دانشجوی نمونه سال ۹۴ که عصر امروز با حضور معاون اول رییس‌جمهور ، وزیر بهداشت و جمعی از مسؤولان دانشگاهی در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه طی ماه اخیر ایران رشد علمی داشته است، گفت: این در حالی است که رشد علمی بسیاری از کشورهای پیشرفته منفی بوده است. میزان ارجاعات و استناد به مقاله‌های برتر در ایران درخور توجه است و بسیاری از مقاله‌ها پایه مطالعات، تحقیقات، دستاوردهای علمی و فناوری هستند.

وی از تحصیل ۳۵۰ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: این دانشجویان پتانسیل خوبی برای کارهای علمی و تحقیقات هستند.

وزیر علوم با اشاره به ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها اظهار کرد: با ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها، آن‌ها موظف می‌شوند در برخی از عرصه‌ها بیشتر فعالیت کنند.

فرهادی با اشاره به اصلاح آیین‌نامه دانشجویان نمونه گفت: سال گذشته قرار شد امکانات بیشتری برای ادامه تحصیل دانشجویان نمونه فراهم شود و آیین‌نامه مذکور نیز برای همین منظور اصلاح شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جهت حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان ۱۰۰ میلیون تومان به دانشجویان کارآفرین برای اشتغالزایی از طریق صندوق رفاه دانشجویان اعطا می‌شود. همچنین وام ویژه دانشجویان دکتری رشد داشته است. فرصت مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه برای این دانشجویان فراهم شده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان غیرپزشکی برای گذراندن فرصت مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه به خارج از کشور رفتند و ۲۴۸ نفر از این دانشجویان برای گذراندن فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های داخل از دانشگاهی به دانشگاه دیگر رفتند.