سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم از افزایش ۲۴ رشته دکترا و ۳۲ رشته کارشناسی ارشد با هدف کمک به سیاست های توسعه صنعتی جزیره قشم و هرمزگان خبر داد.

منصور آزاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: کمک به تامین منابع انسانی مورد نیاز صنایع هرمزگان به ویژه منطقه آزاد قشم، مهمترین اولویت انتخاب رشته های جدید این دانشگاه است.
وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه بهمن ماه سال گذشته میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و واحد علوم تحقیقات تهران، هشت رشته دکترای تخصصی به رشته های این دانشگاه افزوده شد.
به گفته سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، ۱۶ رشته دکترا نیز مهر ۹۵ به رشته های دکترای این دانشگاه اضافه و در هر رشته حدود ۱۰ نفر پذیرش می شود.
آزاد با بیان اینکه ۳۲ رشته مقطع کارشناسی ارشد بهمن سال ۹۴ و مهر امسال به رشته های فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم اضافه می شود، از برگزاری همزمان آزمون ۲ مقطع یاد شده در ۲۲ مرداد سال جاری در تهران خبر داد.
وی گفت: براساس سیاست توسعه صنایع مرتبط با نفت، گاز، انرژی، شیلات و فولاد در منطقه آزاد قشم و هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز رشته های جدید خود را متکی بر نیاز توسعه ای این صنایع برنامه ریزی کرده است.
آزاد از دکترای تخصصی در رشته هایی همچون حسابداری، فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی، مهندسی محیط زیست، صنایع، مهندسی عمران، مهندسی برق، معماری، باغبانی، حقوق بین الملل، حقوق عمومی، حقوق خصوصی، روابط بین الملل، بهداشت مواد غذایی، مدیریت ورزش، زبان و ادبیات فارسی و دکترای تخصصی کامپیوتر با گرایش نرم افزار به عنوان بخشی از ۲۴ رشته مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم یاد کرد.
وی اضافه کرد: رشته های مهندسی عمران، مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی برق، شیمی، کامپیوتر در ۲ گرایش، نفت با ۲ گرایش، زیست شناسی دریا، طبیعت گردی، صنایع در چهار گرایش، حقوق در سه گرایش، معماری، حسابداری، اجرایی، مالی، آموزشی، بازرگانی در سه گرایش، مدیریت صنعتی در ۲ گرایش، روابط بین الملل، زبان و ادبیات فارسی و آموزش زبان انگلیسی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به شمار می رود.
آزاد تاکید کرد: افزوده شدن این رشته ها در ۲ مقطع دکترا و کارشناسی ارشد برای نخستین بار در جنوب کشور اتفاق می افتد و نقش مهمی در تربیت نیروهای متخصص، ماهر، متعهد و ماندگار در این منطقه ایفا می کند.

***اختصاص ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای توسعه رشته های دانشگاه آزاد قشم
وی با بیان اشاره به اجرای برنامه توسعه رشته های آموزشی و تحصیلات تکمیلی با امکانات آزمایشگاهی، رفاهی و آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، گفت: بخشی از این برنامه ها تا پایان امسال و بخشی نیز در سال آینده با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم افزود: هفت هزار متر مربع ساختمان آموزشی در پنج طبقه، پنج هزار متر مربع ساختمان های حوزه پژوهشی، آزمایشگاهای، تحقیقاتی و بخش اطلاعات علمی این مجموعه در سه هزار متر مربع در ۲ مرحله به مجموعه این دانشگاه اضافه می شود.
آزاد با بیان اینکه برگزاری مصاحبه های مقطع دکترای این دانشگاه تا پیش از سال ۹۴ در تهران انجام می شد، گفت: اجرای طرح برگزاری این مصاحبه ها در دانشگاه آزاد قشم از موفقیت های این واحد دانشگاهی در سال گذشته به شمار می رود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم از سال ۱۳۷۱ کار خود را در این منطقه آزاد قشم آغاز کرد و تا کنون ۱۰ هزار و ۸۷۱ دانشجو از این مرکز آموزش عالی، دانش آموخته شده اند.
جزیره قشم با جمعیت ۱۱۷ هزار نفر، میزبان حدود ۱۱ هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در رشته ها و مقطع های مختلف دانشگاهی است که بیشترین دانشجویان این مراکز در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.