دانشگاه آزاد اسلامی متکی به خواست واقعی مردم است/ انگیزه شخصی در دانشگاه آزاد نداشته و نداریم

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز -چهارشنبه- در دیدار رئیس و مدیران دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: منفعت عمومی و خدمت به انقلاب، کشور و مردم را از اهداف تأسیس این دانشگاه است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:تمام تلاشمان برخورداری همه ی مردم از علم و دانش، رشد، توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور است.
وی با اشاره به نحوه شکل گیری و تأسیس این دانشگاه در سال 61 ، خاطر نشان کرد: در آن سال ها آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی به همه ی مردم کشور قابل تعمیم نبود و در این زمینه مشکل جدی و اساسی داشتیم.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان مشکلات و موانع پیش روی دولت برای توسعه آموزش عالی در کشور در سال های اول انقلاب، اظهار داشت: انقلاب نوپا، جنگ تحمیلی و تعطیلی برخی از دانشگاه های دولتی سبب شده بود تا دولت نتواند به نیاز آن زمان مخاطبان تحصیلات دانشگاهی که نیازی ضروری و به حقی بود، پاسخ دهد.
وی به واکنش افکار عمومی پس از شنیدن خبر تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در خطبه های نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: وقتی که خبر تأسیس این دانشگاه در جامعه پخش شد، یکدفعه موجی از مراجعات و استقبال استانداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم به راه افتاد که خواهان تأسیس واحد آموزشی در شهر و منطقه خود بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، عدالت جغرافیایی آموزش را در سطح کشور ایجاد کرد، گفت: این دانشگاه با گسترش واحدهای آموزشی خود در سراسر کشور، دسترسی آسان همگان به علم و آموزش را فراهم کرده است و هر فرد علاقه مند به تحصیلات دانشگاهی می تواند در نزدیکترین محل زندگی خود، به تحصیل علم و دانش بپردازد.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به توسعه واحدهای مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توسعه آموزش های مجازی که مورد استقبال نیز قرار گرفته است، دسترسی به تحصیلات تکمیلی را از گذشته نیز آسان تر کرده است.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه براساس سیاست های کلی نظام و چشم انداز 20 ساله، توسعه باید دانش محور و دانش بنیان باشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه نیز پیشقدم شده است، به طوری که با گسترش مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، توانسته نقش مهمی در تولید علم کشور داشته باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در تولید انرژی و کود از زباله ها از طریق سیستم پلاسما و همچنین پیشرفت در زمینه گداخت هسته ای اشاره کرد و گفت: این دانشگاه توانسته است همچون گذشته، باری از روی دوش دولت بردارد، به طوری که از انبوه زباله ها که خطری جدی برای محیط زیست است، انرژی و کود سالم برای مصرف تولید می کند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت نگارش تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: جای خالی تاریخ نویسی دانشگاه احساس می شد که خوشبختانه دکتر جاسبی با عشق و علاقه فراوان و اشرافی که بر کل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دارند، این کار را برعهده گرفتند.
هاشمی رفسنجانی با قدردانی از زحمات رئیس و مدیران دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سعی کنید تاریخچه تمام ابعاد دانشگاه آزاد اسلامی را کامل و با جزییات بنویسید تا الگویی برای سایرین که می خواهند کارهای عام المنفعه و تأثیرگذار انجام دهند، باشد که این کار می تواند انگیزه ای برای تاریخ نگاری دیگر دانشگاه های با قدمت کشور باشد.
در آغاز این دیدار، عبدالله جاسبی، رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، به بیان سیر تکاملی و خداپسندانه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گزارشی از روند کار تاریخ نویسی این دانشگاه ارائه داد.
همچنین آقایان جعفری،سیفی،سیروس،نعمتی، شریف آزاده، چهار محالی و خانم قهایی، مدیران کل دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی به بیان گزارشی از حوزه فعالیت خویش پرداختند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *