بر اساس سیاست‌های دانشگاه آزاد برای ایجاد تعاملات خارجی و ترویج هر چه بیشتر زبان فارسی در جهان دانشگاه آزاد ملایر با آکادمی علوم بلاروس تفاهم‌نامه امضا کرده است.

داریوش جاوید در گفت‌وگو با کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از همدان با اشاره به رشد دو برابری امتیاز دانشگاه آزاد ملایر اظهار داشت: رتبه‌بندی و درجه هر واحد دانشگاه آزاد بر اساس امتیاز آن است و دانشگاه آزاد ملایر با رتبه بسیار بزرگ و امتیاز ۷۸۱ بوده است و در این دو سال این امتیاز به یک هزار و ۵۰۷ امتیاز رسیده است.

وی افزود: این امتیازبندی بر اساس بازرسی‌های انجام‌شده از سازمان‌های مرکزی و مستندات و شاخص‌های در نظر گرفته‌شده این امتیازدهی لحاظ می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد ملایر با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های امتیازدهی به واحدهای دانشگاه آزاد بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و مجموعه سما چهار آیتم تأثیرگذار در امتیازدهی به واحدهای دانشگاهی است.

وی گفت: هرکدام از این شاخص‌ها دارای شاخه‌هایی بوده که تعداد رشته‌های هر مقطع و تعداد دانشجو، تعداد اعضای هیئت‌علمی، هرم هیئت‌علمی و تعداد استادیار زیرشاخه‌های فعالیت‌های آموزشی است.

جاوید گفت: تعداد مقالات ISI،تعداد مقالات داخلی، تعداد کتابخانه‌ها و کارگاه‌ها زیرشاخه‌های فعالیت‌های پژوهشی هستند و فعالیت‌های عمرانی و دانشگاه سما نیز دارای زیرشاخه‌هایی هستند.

وی گفت: امتیاز دانشگاه ملایر قبل از ۱۴ اسفندماه سال گذشته ۷۸۴ بوده که با توجه به فعالیت‌های دو سال اخیر و پس از تقاضا از سازمان مرکزی و بررسی‌های انجام‌شده امتیاز اعلام‌شده از طرف این سازمان یک هزار و ۵۰۷ اعلام شد.

وی با اشاره به تعامل و امضا تفاهم همکاری دانشگاه آزاد ملایر با آکادمی علوم بلاروس بیان کرد: بر اساس سیاست‌های دانشگاه آزاد برای ایجاد تعاملات و ترویج هر چه بیشتر زبان فارسی در جهان دانشگاه آزاد ملایر با این آکادمی تفاهم‌نامه امضا کرده است.

جاوید افزود: دانشگاه آزاد در چندین کشور ازجمله آلمان و ایتالیا اداره زده و واحدهای دانشگاه آزادی که دارای پتانسیل بوده و با رایزنی با وزارت علوم کشورهای مختلف با دانشگاه‌های معتبر این کشورها تفاهم‌نامه امضا می‌کنند.

وی گفت: این تفاهم‌نامه‌ها دارای مزایای فراوانی ازجمله مراوده هیئت‌علمی و دانشجو و استفاده از پتانسیل یکدیگر استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد ملایر گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه اگر کسی قصد حضور در بلاروس برای ادامه تحصیل و حضور در کارهای علمی و پژوهشی را داشته باشد باید از کانال دانشگاه آزاد ملایر وارد شود.

وی گفت: در صورت دستور ریاست عالی دانشگاه آزاد و تائید ایشان دانشگاه آزاد ملایر در کشور بلاروس دفتر و شعبه خود را افتتاح می‌کند.

جاوید افزود: از جمله مفاد در این تفاهم نامه عرضه محصولات دانش بنیان کشور بلاروس در ایران از طریق کانال دانشگاه آزاد ملایر است.

وی گفت: واحد دانشگاه آزاد ملایر جزء ۱۲ دانشگاه کشور بوده که در این راستا اقدام کرده است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر در دانشگاه ملایر بیان کرد: رشد سه برابر منابع مالی، افزایش تعداد رشته های ارشد از ۱۵ رشته به ۳۴ رشته و افزایش رشته های دکتری از یک رشته به دو رشته از جمله اقدامات موثر در این دانشگاه بوده است.