قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اعزام دانشجو به کشور بلاروس ممنوع شد، گفت: کسانی که از ۱۱ مرداد ماه سال جاری برای شروع دوره پیش‌دانشگاهی و همچنین تحصیل در دانشگاه به کشور بلاروس اعزام شوند، وزارت بهداشت هیچ تضمینی برای ارزشیابی مدارک آنها نخواهد داشت.
دکتر حمید اکبری در گفت‌وگو با کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: طی یک سال گذشته تعداد بسیاری از دانشجویان کشورمان برای شروع دوره پیش‌دانشگاهی و همچنین ادامه تحصیل به کشور بلاروس رفتند اما امکان ورود آنها به دانشگاه‌های این کشور وجود ندارد و در حال حاضر تعداد بسیاری از این دانشجویان بلاتکلیف هستند و خانواده‌های آنها نیز با مراجعه به سفارت ایران و وزارت بهداشت نگران آینده فرزندان خود هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس قانون کشور بلاروس، کسانی که بخواهند وارد دانشگاه این کشور شوند باید یک سال دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند. بسیاری از دانشجویانی که طی یک سال گذشته به این کشور رفته‌اند با وجود اینکه دوره پیش دانشگاهی را گذرانده‌اند اما امکان ورود به دانشگاه را نداشته‌اند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی، داروسازی و… در دانشگاه بلاروس ۲۰۰ نفر است. در حال حاضر حدود ۵۰۰ ایرانی که دوره پیش‌دانشگاهی خود را به اتمام رسانده‌ و منتظر ورود به دانشگاه هستند بلاتکلیفند.

اکبری تاکید کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده افرادی که از ۱۱ مرداد ماه سال جاری برای شروع پیش‌دانشگاهی و همچنین ورود به دانشگاه به کشور بلاروس اعزام شوند، وزارت بهداشت هیچ تضمینی برای ارزیابی مدارک آنها اتخاذ نمی‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که تاکنون در کشور بلاروس تحصیل کرده‌اند و یا اینکه دوره پیش دانشگاهی را گذرانده‌اند شامل این تصمیم جدید وزارت بهداشت نخواهند شد. در واقع کسانی که پیش‌دانشگاهی خود را گذارنده‌ و نتوانسته‌اند وارد دانشگاه شوند نگران این موضوع نباشند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ موسسه برای اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کنند بنابراین تاکید می‌کنیم موسساتی که از قانون جدید وزارت بهداشت تخلف کنند مطابق قانون تخلفات با آنان برخورد خواهد شد.