معاون دانشگاه آزاد: عده ای در 1400 سال قبل متوقف مانده اند

حجت الاسلام سید طه هاشمی روز یکشنبه در مراسم پایانی چهارمین گردهمایی تخصصی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افزود: اگر به صورت مبنایی، اساسی، با احترام به سلائق و تبیین درست نظرات اسلام به مسائل کارها پیش برود سرنوشت جامعه به جاهای بحرانی نمی رسد.
وی ادامه داد: عده ای هشت سال مدیریت فرهنگی آموزش عالی را در دست داشته اند و اکنون متهمان در جایگاه شاکی نشسته اند.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر اوضاع فرهنگی بد است نتیجه دست پخت خود شماست و اگر خوب است چرا اینقدر حمله می کنید، از مجموعه ای که سه سال است کار خود را شروع نموده توقع معجزه دارند.
وی افزود: تابع مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و از مهر ماه 1392 تاکنون نیز مجوز هیچ اردوی فرهنگی مختلط در دانشگاه آزاد داده نشده است.
حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: کسانی که می خواهند ایراد بگیرند، به حضور دختر و پسر در یک کلاس هم ایراد می گیرند چنانکه از زمان امام(ره) نیز این ایرادها وجود داشته است.
وی گفت: از ابتدای سال تحصیلی آینده برای دانشجویان تازه وارد کارنامه سلامت جسمی و روحی صادر می شود، در کنار اینها وجود مراکز مشاوره در همه دانشگاهها و مرکز مشاوره مادر که دارای همه تخصصها باشد از موضوعاتی است که مورد توجه می باشد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ‘استاد معتمد’ در واحدهای جامع ضروری است و اساتیدی که در دانشگاهها مورد اعتماد و رجوع دانشجویان هستند شناسایی می شوند تا از طریق آموزش تکنیکهای ارتباط گیری و آموزشهای دیگر به استادان مزبور، آنها بتوانند نقش موثرتری در مشاوره به دانشجویان همانند نقش پدر و مادر باسواد را ایفا کنند.
همچنین در این مراسم از سامانه اردوهای رضوی دانشگاه آزاد اسلامی نیز رونمایی شد.
مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه به منظور برگزاری و هماهنگی اردوهای فرهنگی آموزشی در مشهد با عناوین مختلف زیارتی، سیاحتی، آموزشی و مهارتی و کمک به تهیه محل اقامت و انجام بازدیدهای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور دایر شده است.
حجت الاسلام سیدحسین محتشمی افزود: اردوهایی که پیشتر از سوی دانشگاهها برگزار شده نیز در این سامانه ثبت می شوند، به همراه ثبت نامهای جدید اردوهایی که دانشگاهها قرار است در مشهد انجام دهند.
وی ادامه داد: با این سامانه اهداف کلان نظام نیز در اردوهای منسجم و هدفمند بهتر اجرا می شود ضمن اینکه وقتی اردوها به صورت ملی و تجمیعی برگزار شود در کاهش هزینه ها نیز موثر است.
این همایش با حضور 66 نفر از مدیران و معاونان دانشجویی، فرهنگی استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *