دانشگاه ها باید از عرضه محوری به سمت تقاضامحوری حرکت کنند

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، مراسم تودیع محمدمهدی لطفی و معارفه حسن میرزابزرگ سرپرست دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه با حضور محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برگزار شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم امید بر تداوم برنامه های پیش بینی شده دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات و تحقق اهداف و اجرای سیاست های کلان وزارت علوم در اقتصاد آموزش عالی، بویژه کمک به تدوین برنامه های راهبردی، به روز رسانی تشکیلات و بودجه ریزی عملیاتی بر مبنای سرانه دانشجویی تأکید کرد.
سپس حسن میرزابزرگ سرپرست دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم نیز اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته باید اقتصاد در وزارت علوم را مقاوم سازی کنیم؛ بر اساس اسناد بالادستی یکی از مؤلفه های بودجه ریزی بر اساس عملکرد است و این امر یکی از موضوعات اساسی است که در این دفتر دنبال می شود.
وی افزود: از دیگر وظایف این دفتر این است که برنامه های راهبردی دانشگاه ها و تشکیلات دانشگاه ها بر اساس آیین نامه تشکیلات دانشگاه ها با نگاه چابک سای، روان سازی و جلوگیری از توسعه های غیرضروری انجام شود.
میرزا بزرگ با اشاره به مدل های سرانه بودجه دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری تصریح کرد: باید به سمتی برویم که وزارت علوم، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری از عرضه محوری به سمت تقاضامحوری حرکت کنند.
محمد مهدی لطفی نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت های انجام شده در دوران تصدی خود در دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم ارائه کرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *