اطلاعیه سازمان ‌سنجش آموزش ‌کشور درخصوص تعیین زمان و مکان برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی نقاشی، ارتباط تصویری، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و طراحی لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری (کارگردانی)، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵
۱۳۹۵/۰۵/۰۳
نسخه چاپی

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۵/۴/۱۳، بدین‌‌وسیله‌ نظر متقاضیان مجموعه رشته های تحصیلی هنری شامل (نقاشی، ارتباط تصویری، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و طراحی لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری (کارگردانی)، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی) دانشگاههـا و مؤسسات‌ آموزش‌ عالـی در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۵ را به‌ نکات زیر معطوف‌ می‌دارد:
آزمون عملی منحصراً از داوطلبان گروه آزمایشی هنر که‌ در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری علاقمندی خود را به رشته‌های فوق اعلام نموده، و سپس نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی فوق الذکر در موعد مقرر (از تاریخ ۹۵/۴/۲۰ لغایت ۹۵/۴/۳۰) در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نموده‌اند بعمل خواهد آمد.
داوطلبانی که متقاضی آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی فوق‌الذکر شده‌اند، لازم است با توجه به دوره‌هایی که براساس کارنامه در آن مجاز به انتخاب رشته گردیده‌اند، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در زمان مقرر نسبت به انتخاب کد رشته‌های تحصیلی مربوط در فرم انتخاب رشته آزمون سراسری از اولویت ۱ تا ۱۵۰ و در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام نمایند.
متقاضیانی که نسبت به واریز هزینه آزمون عملی خود اقدام نموده‌اند باید در زمان اعلام شده کارت آزمون عملی و یا طراحی خود را پرینت نموده و طبق آدرس مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون عملی برابر زمان و مکان مندرج در پرینت کارت عملی خود اقدام نماید.
آزمون‌های عملی و طراحی و درس تخصصی هر رشته قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی برای هیچ داوطلبی و تحت هیچ شرایطی میسر نمی‌باشد.
حضور داوطلب در حوزه نیم ساعت قبل از ساعت شروع آزمون الزامی می‌باشد.
داوطلبانی که متقاضی رشته‌های فوق بوده و نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی در موعد مقرر اقدام نموده و به هردلیل موفق به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی و یا طراحی از پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نمی‌شوند، می‌بایست با به همراه داشتن دو قطعه عکس و کارت شناسایی معتبر، در روزهای دریافت کارت شرکت در آزمون به نماینده سازمان سنجش مستقر در محل باجه رفع نقص در شهرستان برگزاری و براساس برنامه زمانی اعلام شده، مراجعه نمایند.

‌الف) رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی

کارت شرکت در آزمون داوطلبانی ‌‌که نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی رشته‌‌‌های فوق الذکر در موعد مقرر در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اقدام نموده‌اند، از تاریخ ۹۵/۵/۱۲ تا ۹۵/۵/۱۴ از طریق سایت این سازمان قابل پرینت می‌باشد. این داوطلبان لازم‌ است‌، در آزمون‌ درس‌ طراحی‌ رشته‌های فوق که شروع فرآیند آزمون رأس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ صبح‌ روز جمعه مورخ ۹۵/۵/۱۵ و شروع فرآیند آزمون رشته طراحی صنعتی رأس ساعت ۱۴:۳۰ بعداز ظهر روز جمعه مورخ ۹۵/۵/۱۵ آغاز می‌گردد، شرکت نمایند.
تذکر مهم: در صورتیکه ‌داوطلبی‌ پس از دریافت کارت خود در هریک از رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی مغایرتی مشاهده نماید می‌تواند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌ مورخ ۱۳ و ۹۵/۵/۱۴ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ ظهر و از ساعت ۱۴:۰۰­الی ۱۸:۰۰ بعدازظهر به نماینده رفع نقص این سازمان مستقر در شهرستان محل برگزاری آزمون به شرح جدول ذیل مراجعه نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورتی که متقاضی آزمون رشته‌های جلسه صبح شامل: ( نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، هنرهای تجسمی ، طراحی پارچه، طراحی لباس) می‌باشند منحصراً یک کارت شرکت در آزمون برای آنها پیش‌بینی شده است. داوطلبان بایستی برای شرکت در آزمون حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی خود در محل برگزاری آزمون که آدرس آن بر روی کارت شرکت در آزمون آنها درج شده، حضور داشته باشند. به همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، شناسنامه و یا کارت ملی وسایل مورد نیاز آزمون از قبیل: تخته شاسی به ابعاد A3 – مدادهای‌‌ (رنگی- سیاه‌- طراحی و اتود) پر رنگ‌‌ و نرم – پاک کن‌ و تراش – خط‌کش‌، گونیای‌ کوچک‌، پرگار و گیره‌های ‌کاغذی الزامی است. داوطلبان رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و لباس (نوبت صبح) توجه داشته باشند به طرحهای مقدماتی و اتودهای اولیه آنها توجه می شود لذا بهتر است آنها را پاک نکنند.

داوطلبان متقاضی رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، کاردانی هنرهای تجسمی طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی توجه داشته باشند شهر محل برگزاری آزمون و رفع نقص کارت شرکت در آزمون با توجه به استان محل اقامت آنها به شرح جدول ذیل می‌باشد:
استان محل اقامت شهر محل رفع نقص کارت و برگزاری آزمون
تهرا ن– البرز – سمنان– مرکزی– همدان– قم تهران
آذربایجان ‌شرقی– آذربایجان ‌غربی– اردبیل – کردستان تبریز
اصفهان – چهار محال و بختیاری – یزد اصفهان
بوشهر- فارس – کهکیلویه و بویراحمد شیراز
ایلام – خوزستان – لرستان- کرمانشاه اهواز
خراسان (رضوی- شمالی- جنوبی) مشهد
سیستان‌‌ و بلوچستان– کرمان –هرمزگان کرمان
گیلان- زنجان- قزوین رشت
مازندران – گلستان بابلسر

آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان در اطلاعیه روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۵/۶ درج خواهد شد.

یادآوری های مهم :
(۱) داوطلبان از الصاق کردن هرگونه کاغذ، کاغذ پوستی و غیره به کار عملی خودداری نمایند. همراه داشتن هرگونه کاغذ و مقوا و استفاده از وسایلی نظیر ماژیک، لاک‌های الکلی و تینری، راپید، رنگ‌های پودری و مایع، خودنویس، گراف، آبرنگ، رنگ گواش، مرکب و سایر وسایل مشابه خودداری فرمایند و همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی به جز وسایل مورد نیاز ممنوع می باشد.
هیچ یک از داوطلبان اجازهی آوردن وسایل اضافی اعم از کتاب، جزوه، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، پیجر، نتبوک و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری و یا عکسبرداری و غیره (به جز موارد خواسته شده فوق) را ندارند.
(۲) استفاده از هر گونه کتاب طراحی، کاغذ (به جز آنهایی که در جلسه آزمون به داوطلبان داده خواهد شد) تصاویر متفرقه در جلسه آزمون اکیداً ممنوع بوده و در صورت مشاهده تقلب محسوب می‎شود. در حین انجام پروژه، قدم زدن، سرکشی بر روی کار دیگران، هر نوع پرسش و پاسخ و کمک به دیگران مجاز نبوده و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد.
(۳) هر گونه کولاژ کردن، چسباندن و نصب کردن مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی یا تشریحی ممنوع است.

ب) رشته‌های تحصیلی ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری – کارگردانی، طرحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی :

‌متقاضیان رشته‌های تحصیلی مذکور لازم است بمنظور اطلاع از برنامه زمانی آزمون ‌عملی رشته مورد علاقه خود و محل برگزاری آزمون‌ عملی به اطلاعیه‌ای که در این خصوص در روز چهار‌شنبه مورخ ۹۵/۵/۶ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.sanjesh.org درج می‌گردد، مراجعه نمایند.
لازم به توضیح است که آزمون عملی رشته‌های تحصیلی ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری – کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.