معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از همکاری این دانشگاه با گروههای خارجی از جمله کردستان عراق در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی خبرداد.

تورج محمدی در گفتگو با خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر با بیان اینکه اخیرا چندین بازدید کننده از دانشگاه علم و صنعت داشتیم، گفت: هیات های آلمانی، ترکیه ای و همچنین ۱۰ رئیس با دو هیات بلند پایه از کشور عراق از دانشگاه علم و صنعت بازدید داشتند.

وی با اشاره به بازدید دانشگاه علم و صنعت از دانشگاه های کردستان عراق، افزود: البته ما هم از سوی دانشگاه علم و صنعت، اولین بازدید را از دانشگاه اقلیم کردستان عراق آغاز و در این راستا ۵ تفاهم نامه با آنها منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه با این تفاهم نامه مقدمات همکاری های بعدی با این دانشگاه فراهم شده است، گفت: در این بازدید ظرفیت ها و نیازهای آنها را در حوزه آموزشی و پژوهشی از نزدیک مشاهده کردیم.

محمدی با تاکید بر اینکه آنها نیز علاقمندند علاوه بر حوزه پژوهشی در حوزه آموزشی نیز با دانشگاه علم و صنعت همکاری داشته باشند، اظهار داشت: زمینه سازی برای تعریف پروژه های مشترک با توجه به شرایط منطقه ای دانشگاههای کردستان ضروری به نظر می رسید.

وی در خصوص حوزه های همکاری پژوهشی با دانشگاههای کردستان عراق گفت: بنا داریم تا در حوزه نفت، گاز و اکتشافات زمینه همکاری را به آنها معرفی و آنها را درگیر فعالیت های مشترک پژوهشی با دانشگاه علم و صنعت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاههای کردستان عراق نیاز به درگیر شدن در پروژه های پژوهشی دارند ولی فعالیت های پژوهشی آنها در ارتباط با صنعت نیست، گفت: با توجه به فعالیت های پژوهشی این دانشگاه ظرفیتها معرفی شده تا بتوانیم در این راستا درگیر فعالیت های پژوهشی مشترک با دانشگاه های کردستان عراق شویم.