مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون عملی ۷ کدرشته مربوط به رشته های هنری در کنکور کارشناسی ارشد ۹۵ در روزهای ۶، ۷ و ۸ مردادماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر افزود: آزمون عملی کدرشته های ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۲، ۱۳۶۴ در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۹۵ برای تعداد ۲۲ هزار و ۸۲۴ داوطلب شامل ۱۴ هزار و ۹۲۵ نفر زن و ۷ هزار و ۸۹۹ نفر مرد برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون های در صبح و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه ۶، ۷ و ۸ مردادماه ۹۵ منحصرا در شهر تهران برگزار می شود. نشانی محل آزمون برای هر یک از داوطلبان در کارت ورود به جلسه آزمون درج شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: فرآیند برگزاری آزمون در نوبت صبح ساعت ۷:۳۰ دقیقه و در نوبت بعداز ظهر ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه آغاز می شود و لازم است داوطلبان نیم ساعت پیش از شروع آزمون در محل امتحان حاضر باشند.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در هر نوبت از این آزمون گفت: صبح چهارشنبه ۶ مرداد تعداد ۷ هزار و ۷۴۹ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۲ آزمون اسکیس معماری شرکت می کنند که از این تعداد ۴ هزار و ۷۸۷ نفر زن و ۲ هزار و ۹۷۱ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: در همین نوبت صبح چهارشنبه ۶ مرداد تعداد ۹۶۷ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۸ آزمون تصویر سازی شرکت می کنند که از این تعداد ۸۲۳ نفر زن و ۱۴۴ نفر مرد هستند.

وی یادآور شد: در نوبت بعدازظهر چهارشنبه ۶ مرداد تعداد ۱ هزار و ۳۹۷ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۲ آزمون اسکیس معماری منظر شرکت می کنند که از این تعداد ۹۸۲ نفر زن و ۴۱۵ نفر مرد هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۱ هزار و ۵۷۰ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۸ آزمون نقاشی شرکت می کنند که از این تعداد ۱ هزار و ۳۰۴ نفر زن و ۲۶۶ نفر مرد هستند. این آزمون نیز بعدازظهر چهارشنبه ۶ مرداد برگزار می شود.

وی گفت: صبح پنجشنبه ۷ مرداد تعداد ۶۳۴ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۲ آزمون مطالعات فرهنگی و معماری ایران شرکت می کنند که از این تعداد ۳۹۷ نفر زن و ۲۴۱ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: در همین نوبت پنجشنبه ۷ مرداد تعداد ۲ هزار و ۱۱۷ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۸ آزمون ارتباط تصویری شرکت می کنند که از این تعداد ۱ هزار و ۷۱۹ نفر زن و ۳۹۸ نفر مرد هستند.

وی افزود: علاوه بر آن در این نوبت پنجشنبه ۷ مرداد تعداد ۵۵۲ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۷ آزمون تجزیه تحلیل نمایشنامه شرکت می کنند که از این تعداد ۲۴۷ نفر زن و ۳۰۵ نفر مرد هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: در نوبت بعداز ظهر پنجشنبه ۷ مرداد تعداد ۱ هزار و ۵۹۴ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۲ آزمون اسکیس معماری داخلی شرکت می کنند که از این تعداد ۱ هزار و ۸۳ نفر زن و ۵۱۸ نفر مرد هستند.

وی یادآور شد: در نوبت بعداز ظهر پنجشنبه ۷ مرداد تعداد ۹۰۲ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۷ آزمون نمایشنامه نویسی شرکت می کنند که از این تعداد ۳۶۵ نفر زن و ۵۴۴ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: در همین نوبت پنجشنبه ۷ مرداد تعداد ۱۵۸ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۸ آزمون تصویر متحرک یا انیمیشن شرکت می کنند که از این تعداد ۱۱۶ نفر زن و ۶۹ نفر مرد هستند.

وی گفت: همچنین در نوبت صبح جمعه ۸ مرداد تعداد ۲ هزار و ۸۰ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۰ مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری شرکت می کنند که از این تعداد ۹۷۵ نفر زن و ۱ هزار و ۱۰۵ نفر مرد هستند.

توکلی افزود: در نوبت صبح جمعه ۸ مرداد تعداد ۲ هزار و ۱۴۴ داوطلب در کدرشته ۱۳۵۱ آزمون اسکیس طراحی شهری شرکت می کنند که از این تعداد ۱ هزار و ۳۲۴ نفر زن و ۷۲۱ نفر مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر آن در نوبت صبح جمعه ۸ مرداد تعداد ۴۱۳ داوطلب در کدرشته ۱۳۶۲ آزمون طراحی صنعتی شرکت می کنند که از این تعداد ۲۱۲ نفر زن و ۲۰۱ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: در نوبت بعدازظهر جمعه ۸ مرداد تعداد ۵۱۳ داوطلب در کدرشته ۱۳۶۴ آزمون طراحی پارچه و لباس شرکت می کنند که از این تعداد ۵۰۵ نفر زن و ۸ نفر مرد هستند.